Εκδότης - Χάρης Νικολακάκης (Bell)

Τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019 εγκαινιάστηκε η νέα στήλη της ιστοσελίδας Βιβλιοσημεία, που περιλαμβάνει μίνι-συνεντεύξεις με ΕΚΔΟΤΕΣ, που θα συζητηθούν.

Οι εκδότες στα... 10 βήματα!!!

Δέκα ερωτήσεις για λογαριασμό της σελίδας μας και δέκα απαντήσεις εκδοτών, τις οποίες όλοι θα θέλαμε να διαβάσουμε.

Η πρώτη συνέντευξη έγινε με τον κ. Γιάννη Χουτόπουλο (εκδ. Κύφαντα / διαβάζετε εδώ), η δεύτερη με τον κ. Γιάννη Τσαχουρίδη (εκδ. Γράφημα / διαβάζετε εδώ). Η τρίτη έγινε με την κα. Μαρία Κοκκίνου (εκδ. Πορφύρα / διαβάζετε εδώ). Η τέταρτη με τον κ. Νέστορα Πουλάκο (εκδ. Βακχικόν / διαβάζετε εδώ). Η πέμπτη με τον κ. Γκοβόστη (εκδ. Γκοβόστης / διαβάζετε εδώ). Παραθέτουμε σήμερα 1 Απριλίου 2019, την έκτη συνέντευξη της στήλης, με τον κ. Χάρη Νικολακάκη, από τις εκδόσεις Bell-Silk-Άρλεκιν.

1. Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία επιλέγετε ποιους Έλληνες συγγραφείς θα εκδώσετε ή από ποιους ξένους θα αγοράσετε τα δικαιώματα για να εκδοθούν στην Ελλάδα;
Χ.Ν.: Η αναζήτηση  νέων τίτλων προς έκδοση είναι μια διαδικασία που δεν σταματάει ποτέ. Κύρια πηγή πληροφόρησης για τους νέους τίτλους που κυκλοφορούν στο εξωτερικό είναι οι δύο μεγάλες διεθνείς εκθέσεις βιβλίου στο Λονδίνο και στη Φρανκφούρτη, ενώ τα emails και η επικοινωνία με τους ξένους πράκτορες είναι καθημερινή. Οι Έλληνες συγγραφείς είναι διαφορετική υπόθεση. Εδώ δεν υπάρχει το «φίλτρο» των πρακτόρων, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό, οπότε η αναζήτηση ξεκινάει από το μηδέν. Τα κριτήρια και στις δύο περιπτώσεις; Η πλοκή, η γραφή και να νιώθουμε ότι το έργο «κουμπώνει» όμορφα στο εκδοτικό πρόγραμμά μας.

2. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αφθονία παραγωγής τίτλων σε κάθε σεζόν. Θεωρείτε ότι αυτό βοήθησε και εμπορικά το Βιβλίο;
Χ.Ν.: Όπως είπα και παραπάνω, περισσότεροι τίτλοι σημαίνει περισσότερες επιλογές για τους αναγνώστες, περισσότερες επιλογές (ελπίζουμε να σημαίνει) διεύρυνση του αναγνωστικού κοινού.

3. Θεωρείτε ότι οι Έλληνες διαβάζουν αρκετά για να στηρίξουν όλη αυτή τη βιβλιοπαραγωγή κάθε χρόνο;
Χ.Ν.: Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Έλληνες δεν διαβάζουν πολύ. Ή τουλάχιστον ότι είναι λίγοι εκείνοι που διαβάζουν πολύ. Όμως στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι να φέρουμε τα βιβλία πιο κοντά σε όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται. Και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο προσφέροντας πολλά και καλά βιβλία στον κόσμο, βιβλία που θα καλύπτουν όλες τις προτιμήσεις.

4. Υπάρχει χώρος για νέους εκδότες ή έχει έρθει η ώρα των συγχωνεύσεων και των… αποχαιρετισμών;
Χ.Ν.: Νομίζω πως πάντοτε υπάρχει χώρος για την κάλυψη «εκδοτικών κενών». Οι λέξεις «εξειδίκευση» και «στόχευση», θεωρώ πως είναι το κλειδί στην επιτυχία.

5. Τελικά η επαναφορά της «ενιαίας τιμής βιβλίου» βοήθησε ή έβλαψε την αγορά του βιβλίου στην Ελλάδα;
Χ.Ν.: Η ενιαία τιμή βιβλίου θεσπίστηκε για τη στήριξη των μικρών ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων, για τη στήριξη του πλουραλισμού και της πολυφωνίας στις εκδόσεις, και πρόκειται για μια πολιτική που ακολουθούν πολλές χώρες στην Ε.Ε. με καλά αποτελέσματα.

6. Ηλεκτρονικό βιβλίο: Θεωρείτε ότι τα μερίδια αγοράς του είναι ικανοποιητικά; Υπάρχει μέλλον ή δεν θα αγγίξει την Ελλάδα η εξέλιξη;
Χ.Ν.: Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού βιβλίου είναι πολύ μικρότερη από εκείνη που περίμεναν οι περισσότεροι πριν από δέκα χρόνια. Αυτό δε συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε μεγαλύτερες αγορές. Σίγουρα υπάρχει ένα κομμάτι αναγνωστών που το προτιμούν, αλλά νομίζω πως ποτέ δεν θα αντικατασταθεί το φυσικό βιβλίο από το ηλεκτρονικό, με τον ίδιο τρόπο π.χ. που συνέβη, σε μεγάλο βαθμό, με τον παραδοσιακό Τύπο και το ίντερνετ.

7. Δραστηριοποιήστε και στο χώρο του ηλεκτρονικού βιβλίου; Αν ναι, διατηρείτε ενιαία πλατφόρμα πωλήσεων και έντυπων βιβλίων ή είναι χωριστές δραστηριότητες;
Χ.Ν.: Κάποιοι από τους τίτλους μας κυκλοφορούν και σε e-books, αλλά στόχος μας είναι μέσα στο 2019 να αυξήσουμε σημαντικά την παραγωγή ηλεκτρονικών βιβλίων.

8. Η επέλαση των νέων τεχνολογιών μοιραία συμπαρέσυρε και το Βιβλίο τουλάχιστον ως προς τους τρόπους επικοινωνίας του στο αναγνωστικό κοινό. Θεωρείτε ότι σας προσφέρεται πλέον ένα νέο εργαλείο ή προτιμάτε κυρίως τους παραδοσιακούς τρόπους επαφής με τον αναγνώστη, που βέβαια κοστίζουν περισσότερο και σε κόπο και σε χρήμα;
Χ.Ν.: Τα social media είναι ο πιο άμεσος, γρήγορος και συναρπαστικός τρόπος επικοινωνίας με το κοινό. Και οπωσδήποτε είναι και πολύ πιο οικονομικός, σε σχέση με παραδοσιακά μέσα, όπως είναι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Εμείς τις νέες τεχνολογίες τις βλέπουμε ως εργαλείο και θεωρώ πως έχουμε καταφέρει να είμαστε για τους αναγνώστες από τους πιο προσιτούς, στην επικοινωνία, εκδοτικούς οίκους.

9. Υπάρχουν περιπτώσεις συγγραφέων που μετανιώσατε τη μη έκδοση πονημάτων τους εσείς εξ’αρχής και τους «διεκδικήσατε» στη συνέχεια;
Χ.Ν.: Όχι, δεν έχει τύχει κάτι τέτοιο, αλλά και να τύχαινε (να μετανιώσουμε) δεν είναι του χαρακτήρα μας να «διεκδικήσουμε» από άλλους. Είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε για τα λάθη μας :-Ρ

10. Έχετε κάτι να προτείνετε που θα μπορούσε να βελτιώσει κάτι από τα κακώς κείμενα ήδη από αύριο;
Χ.Ν.: Σε σχέση με το βιβλίο; Δεν είναι πρόταση, είναι προτροπή: Πιάστε ένα βιβλίο στα χέρια σας και διαβάστε έστω και δέκα σελίδες μέσα στην ημέρα. Το «δύσκολο» είναι να κάνεις την αρχή. Στη συνέχεια σου γίνεται συνήθεια. Και, πιστέψτε με, είναι από τις συνήθειες που κάνουν καλό.
Ανακαλύψτε τα βιβλία των εκδόσεων Bell, Silk, Άρλεκιν και παρακολουθήστε τις συναντήσεις στη Λέσχη Ανάγνωσης του εκδοτικού.
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr