Necronomicon Ι (τόμος Α) / περίληψη:
Ο Λάβκραφτ, η Μυθολογία Κθούλου & το Βιβλίο των Νεκρών Ονομάτων
Τη δεκαετία του 1930, ο μεγάλος Αμερικανός συγγραφέας του φανταστικού Χ. Φ. Λάβκραφτ έγραψε για ένα περίεργο βιβλίο μαγείας κάποιου παράφρονα Άραβα, που είχε τη δύναμη να καλέσει πίσω τους αρχαίους θεούς από το διάστημα και από τις άλλες διαστάσεις -τους Μεγάλους Παλαιούς.
Ο ρεαλιστικός τρόπος γραφής του Λάβκραφτ αλλά και η εκκεντρική του ζωή έκαναν τελικά πολλούς να πιστέψουν πως το ακατονόμαστο Νεκρονομικόν υπάρχει στην πραγματικότητα. Έτσι, κυκλοφόρησαν δεκάδες βιβλία που όλα διεκδικούν τον τίτλο του αυθεντικού, δίχως φυσικά να είναι. Παραδόξως όμως, η μαγεία τους είναι αληθινή!
Ο ψυχολόγος και συγγραφέας Γιώργος Ιωαννίδης καταδύεται και ερευνά την αθέατη ιστορία της Μυθολογίας Κθούλου, εξετάζει διεξοδικά όλες τις φημολογούμενες αυθεντικές εκδόσεις του ακατονόμαστου βιβλίου και αποκαλύπτει τα αληθινά μυστικά της δύναμής του! Διαβάστε ολόκληρη την ιστορία και τα τελετουργικά από τις μυστικές εταιρίες που εφαρμόζουν σήμερα την πραγματική μαγεία του Νεκρονομικόν -για το Εσωτερικό Τάγμα του Ντάγκον, την Εκκλησία του Σατανά, το Τάγμα των Εννέα γωνιών, το Ναό των Βρικολάκων, το Τάγμα του Μαύρου Δράκου, το Μοναστήρι των Επτά Αχτίδων, το Τάγμα του Τραπεζόεδρου, την Τυφώνια Παράδοση και πολλά ακόμη. Διαβάστε επίσης για το μεγάλο μυστήριο των Νεφιλίμ και των Αστρικών Πυλών, για την Πολυδιαστατική Μαγεία και τον Αστικό Σαμανισμό, για τη θεωρία των Αρχαίων Αστροναυτών και τις 62 Μαύρες Πύλες του πλανήτη μας. Όλα αυτά συνθέτουν τη συγκαλυμμένη απόκρυφη ιστορία της Μαγείας του Χάους και απαντούν στο ερώτημα τι πραγματικά είναι το απαγορευμένο Νεκρονομικόν!
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Γιώργος Ιωαννίδης
Σελίδες: 282 / Διαστάσεις: 16×23 cm
Ημερ. έκδοσης: Μάρτιος 2017
ISBN: 9786188210493
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Necronomicon II (τόμος Β) / περίληψη:
Πού Οδηγούν οι Πύλες του Νεκρονομικόν; Υπάρχουν οι Μεγάλοι Παλαιοί; Ποιο Μυστικό Κρύβουν;
Νεκρονομικόν ονομάζεται το βιβλίο που περιγράφει τα χρονικά και την απαγορευμένη μαγεία των προκατακλυσμιαίων θεών. Και, μέχρι σήμερα, δεκάδες μυητικές ομάδες και τάγματα εργάζονται με βάση τη φιλοσοφία του. Αν, όμως, οι Μεγάλοι Παλαιοί και το Νεκρονομικόν είναι αποκύημα της φαντασίας του Χ. Φ. Λάβκραφτ, τότε γιατί οι τελετές των σύγχρονων μάγων έχουν αποτέλεσμα; Τι είναι αυτό που εμφανίζεται όταν επικαλεστεί κάποιος τις ενέργειες του Κθούλου, του Αζαθώθ και του Νυαρλαθοτέπ; Τι πραγματικά συμβαίνει με τους Μεγάλους Παλαιούς;
Ο Γιώργος Ιωαννίδης συνεχίζει την έρευνά του στην αθέατη ιστορία της Μυθολογίας Κθούλου και μας αποκαλύπτει, σ’ αυτόν το δεύτερο τόμο της μελέτης του, όλη την αλήθεια για τους θεούς και τις θεές του Νεκρονομικόν. Μας ξεναγεί στα τάγματα της λατρείας Κθούλου και των παράδοξων πεποιθήσεών τους, εξετάζει την προσωπικότητα του Λάβκραφτ μέσα από τη σκοπιά της ψυχανάλυσης, παρουσιάζει μία προς μία τις σφαίρες του Κλιφωθικού Δέντρου του Θανάτου, αναδεικνύει τη σχέση της Μυθολογίας Κθούλου με την ελληνική κλασική μυθολογία, την Αριστερή Ατραπό, το Χαοτικισμό και τις μεγάλες απόκρυφες παραδόσεις, και αποκαλύπτει τα τελετουργικά και τις πρακτικές μεθόδους που εφαρμόζουν οι μύστες της αληθινής μαγείας του Νεκρονομικόν. Για πρώτη φορά τα μυστικά του Νεκρονομικόν αποκωδικοποιούνται και αποκαλύπτονται σε όλο το τρομακτικό τους μέγεθος!
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Γιώργος Ιωαννίδης
Σελίδες: 312 / Διαστάσεις: 16×23 cm
Ημερ. έκδοσης: Απρίλιος 2018
ISBN: 978-618-82104-9-3
Βιογραφικό του συγγραφέα:
Ο Γιώργος Ιωαννίδης είναι ψυχολόγος (Ba ψυχολογίας, Ma ψυχανάλυσης), συγγραφέας και διευθυντής των εκδόσεων Δαιδάλεος. Με κείμενά του συμμετείχε σε έναν μεγάλο αριθμό συλλογικών εκδόσεων που αφορούν την Εσωτερική και Εναλλακτική Αναζήτηση. Διετέλεσε ψυχοθεραπευτής (2001-3), αρχισυντάκτης του μηνιαίου περιοδικού mystery (2004-2013) και καθηγητής ψυχολογίας στο Life Therapy Academy (2005-17). Σήμερα ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Από τις εκδόσεις Δαιδάλεος επανακυκλοφορούν τα βιβλία του "Ο Δρόμος του Βουβαλιού: Η Σοφία του Βουδισμού Ζεν Μέσα από 10 Εικόνες" (2003), "Το Ιερό Δισκοπότηρο & το Μυστήριο της Αιώνιας Ζωής" (2004), "Δαίμονες: Οι Σκοτεινοί Άγγελοι" (2006), το 2τομο έργο του "Νεκρονομικόν" (2017) όπως επίσης οι πιο πρόσφατες μελέτες του: "Το Πρόσωπο του Ιησού ως Αρχέτυπο του Ανθρώπου: Η Τέχνη του Ιερού ως Κλήση στο Όντως Υπαρκτό" (2013), "Ανήσυχες Σκιές: Φαντάσματα, Μόρα & το Πρόβλημα του Θανάτου" (2015) και "Η Εκάτη της Νύχτας & η Αναζήτηση της Ψυχής για τη Μέθεξη με το Θείο" (2017). Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τον προσωπικό του ιστότοπο.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Η άποψή μου:
(γράφει η Χρύσα Παναγοπούλου)
Το παρόν έργο είναι δίτομο και αποτελεί μια εξειδικευμένη μελέτη πάνω στο έργο του Λάβκραφτ και ειδικά στην ύπαρξη ή όχι του αποκρυφιστικού βιβλίου του τρελού Άραβα Abdul Alhazred, το Νεκρονομικόν. Ο Χάουαρντ Φίλιπς Λάβκραφτ γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου 1890 (Providence-Ν. Αγγλία) και όπως φαίνεται, όχι μόνο άνοιξε νέους δρόμους στη συγγραφή των βιβλίων φαντασίας και τρόμου, αλλά απέκτησε και ένθερμους θαυμαστές, πυροδοτώντας μυστικιστικά τάγματα, δοξασίες και κινήματα.
Στην αρχή του πρώτου βιβλίου, ο συγγραφέας μας παραθέτει αρκετές πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και το έργο του μεγάλου δημιουργού καθώς και αποσπάσματα επιστολών που έστειλε ο ίδιος ο Λάβκραφτ αλλά και αποσπάσματα από τα βιβλία του, τα οποία βρήκα πάρα πολύ ενδιαφέροντα. Ερχόμαστε σε μια πρώτη επαφή με την μυθολογία Κθούλου, που επηρέασε εκατομμύρια συγγραφείς και αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο. Τι είναι τελικά το Νεκρονομικόν; Ποιους επηρέασε; Πώς μεταδόθηκε; Υπάρχει στ΄αλήθεια;
Το παρόν πόνημα μας δίνει όλες τις απαντήσεις. Ας σταθούμε όμως λίγο στην εποχή που έζησε ο Λάβκραφτ (1890-1937). Μια εποχή που οι προλήψεις και οι δεισιδαιμονίες βρίσκονταν σε μεγάλη άνθηση σε αντίθεση με τις επιστημονικές ανακαλύψεις που βρίσκονταν σε εμβρυακό στάδιο. O Λάβκραφτ -ορθολογιστής και σκεπτικιστής ο ίδιος- δεν πιστεύει σε τίποτα το υπερφυσικό κι όμως καταφέρνει να καθηλώσει τον αναγνώστη φτιάχνοντας μια μυθολογία τρόμου τόσο πιστευτή που επηρέασε πολλά θρησκευτικο-κοινωνικά ρεύματα. Με ελάχιστες γνώσεις αποκρυφισμού κατάφερε να δημιουργηθούν από το μηδέν μυστικά τάγματα βασισμένα στο Νεκρονομικόν και στη μαγεία. Αυτό εξάλλου είναι και το παράδοξο!
Το παρόν πόνημα μας δίνει όλες τις απαντήσεις. Ας σταθούμε όμως λίγο στην εποχή που έζησε ο Λάβκραφτ (1890-1937). Μια εποχή που οι προλήψεις και οι δεισιδαιμονίες βρίσκονταν σε μεγάλη άνθηση σε αντίθεση με τις επιστημονικές ανακαλύψεις που βρίσκονταν σε εμβρυακό στάδιο. O Λάβκραφτ -ορθολογιστής και σκεπτικιστής ο ίδιος- δεν πιστεύει σε τίποτα το υπερφυσικό κι όμως καταφέρνει να καθηλώσει τον αναγνώστη φτιάχνοντας μια μυθολογία τρόμου τόσο πιστευτή που επηρέασε πολλά θρησκευτικο-κοινωνικά ρεύματα. Με ελάχιστες γνώσεις αποκρυφισμού κατάφερε να δημιουργηθούν από το μηδέν μυστικά τάγματα βασισμένα στο Νεκρονομικόν και στη μαγεία. Αυτό εξάλλου είναι και το παράδοξο!
Στα κεφάλαια που ακολουθούν θα έρθουμε σε επαφή με τον Κοσμικό τρόμο και τις δοξασίες ανά το πέρασμα των αιώνων, θα ταξιδέψουμε νοερά σε μυστικιστικούς τόπους και θα μας εντυπωσιάσει η ταχύτητα με την οποία η κοσμοθεωρία του Λάβκραφτ (σχετικά με τις αρχαίες εξωγήινες υπερ-οντότητες) μεταδόθηκε και επηρέασε κόσμο, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μια κάπως λογική εξήγηση είναι η τάση των ανθρώπων να αναγάγουν σε κάτι το υπερφυσικό, ό,τι δεν καταλαβαίνουν. Πώς κατάφερε η μυθοπλασία του Λάβκραφτ να μετατραπεί σε κυνήγι της αιώνιας ζωής; Τι αναζητούσε η αποστολή των Ες-Ες στο Θιβέτ; Υπάρχουν πύλες που οδηγούν σε άλλες διαστάσεις;
Κάπου εκεί (πάντα στον πρώτο τόμο) οι ρυθμοί ανάγνωσης πέφτουν. Είναι πολύ δύσκολο να κατανοηθούν αλλά και να αφομοιωθούν όλες οι πληροφορίες που παρέχονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τα ευρήματα, οι αναλύσεις, αλλά και οι θρύλοι που αγκαλιάζουν κάποια αντικείμενα είναι κάτι το εντυπωσιακό αλλά δεν αφομοιώνονται όλα με μια απλή ανάγνωση. Πρέπει ο αναγνώστης να επιμείνει στα κεφάλαια αυτά. Το σκηνικό αλλάζει από κεφάλαιο σε κεφάλαιο. Ταξιδεύουμε στην Αρχαία Αίγυπτο μέσα από αστρικές πύλες και παρακολουθούμε τελετουργικά, που αφορούν τους νεκρούς. Ερχόμαστε σε επαφή με άλλους κόσμους. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το μεταφυσικό και ο φόβος για το άγνωστο διάστημα κυριαρχεί στις καρδιές των ανθρώπων. Κι άλλοι πάλι εκμεταλλεύονται θρύλους, πεποιθήσεις και δοξασίες προκειμένου να εδραιώσουν κάποιο αποκρυφιστικό τάγμα.
Μου άρεσε η εκτεταμένη αναφορά στον Άλιστερ Κρόουλι [σ.σ. Edward Alexander Crowley 1875-1947, Άγγλος αποκρυφιστής, μάγος, ποιητής, συγγραφέας, υπεύθυνος για τη δημιουργία του κινήματος και της φιλοσοφίας του Θελήματος (Thelema). Είναι ο Γνωστός Mr. Crowley από το τραγούδι του Οzzy Osbourne]. Μέχρι τώρα πίστευα ότι αυτός ο άνθρωπος δεν υπήρξε και πως είναι ένας μύθος!
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης αυτού του πρώτου τόμου, ένα ερώτημα απασχολούσε το μυαλό μου: σε ποιους απευθύνεται αυτή η μελέτη; Το προφανές είναι σε μελετητές και λάτρεις του Λάβκραφτ. Επειδή όμως οι παρεχόμενες πληροφορίες είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, το έργο απευθύνεται και σε συγγραφείς του φανταστικού και σε αυτούς που τρέφουν έκδηλη περιέργεια για τον αποκρυφισμό και τα αρχαία μυστήρια.
Το δεύτερο μέρος μπαίνει δυναμικά μπροστά, μελετώντας την Πίστη και τη Θρησκευτικότητα του έργου του Λάβκραφτ. Εκεί μαθαίνουμε περισσότερα για τον ίδιο, για τη μυθολογία Κθούλου, για το τέλος του «τρελού Άραβα» αλλά και για τη χαοτική μαγεία. Αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη του «Νεκρονομικόν» αφού η απήχησή του ήταν τεράστια και μάλιστα σε μια εποχή που κάθε πρακτική μαγείας και αποκρυφισμού ήταν κατακριτέα και τιμωρούνταν και με θάνατο.
Υπαρκτό ή μη, εδώ δεν έχει καμία σημασία. Η αληθοφάνεια του έργου του Λάβκραφτ πυροδότησε αναζητήσεις, άλλαξε τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων και τους έκανε να αναζητήσουν νέες σκοτεινές δυνάμεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η εικονογράφηση του παρόντος είναι καταπληκτική! Όχι μόνο μας βοηθά να ζωντανέψουμε τη μυθολογία Κθούλου αλλά και να καταλάβουμε -αν παρατηρήσουμε προσεκτικά- από πού πηγάζουν οι φοβίες των ανθρώπων. Δε μπορώ να πιστέψω στο υπερφυσικό αλλά δεν μπορώ και να το αποκλείσω.
Γίνεται μια εκτεταμένη αναφορά από το που πηγάζουν οι Θεοί ή οι Δαίμονες του έργου του Λάβκραφτ. Αυτό κάπου με κούρασε. Νομίζω ότι τελικά αν υπάρχουν επιρροές από την Εβραϊκή μυθολογία ή από την Αρχαία Αίγυπτο ή από οπουδήποτε αλλού, αυτό πολύ λίγο ενδιαφέρει τον αναγνώστη. Θα προτιμούσα μια περισσότερο εκτεταμένη αναφορά στον ίδιο τον Λάβκραφτ. Οφείλω όμως να παραδεχθώ ότι η ερευνά αυτή χρειάστηκε πολύ κόπο και χρόνο. Ωστόσο θα έβρισκα περισσότερο ενδιαφέρουσα την παρούσα έρευνα αν υπήρχαν συνεντεύξεις ανθρώπων που πιστεύουν σε αυτού του είδους τη μαγεία.
Γίνεται μια εκτεταμένη αναφορά από το που πηγάζουν οι Θεοί ή οι Δαίμονες του έργου του Λάβκραφτ. Αυτό κάπου με κούρασε. Νομίζω ότι τελικά αν υπάρχουν επιρροές από την Εβραϊκή μυθολογία ή από την Αρχαία Αίγυπτο ή από οπουδήποτε αλλού, αυτό πολύ λίγο ενδιαφέρει τον αναγνώστη. Θα προτιμούσα μια περισσότερο εκτεταμένη αναφορά στον ίδιο τον Λάβκραφτ. Οφείλω όμως να παραδεχθώ ότι η ερευνά αυτή χρειάστηκε πολύ κόπο και χρόνο. Ωστόσο θα έβρισκα περισσότερο ενδιαφέρουσα την παρούσα έρευνα αν υπήρχαν συνεντεύξεις ανθρώπων που πιστεύουν σε αυτού του είδους τη μαγεία.
Το σίγουρο είναι πως από τότε μέχρι τώρα δεν έχουν ξεκλειδωθεί τα μυστικά του σύμπαντος. Η πολυπλοκότητα των διαστάσεων και ο πεπερασμένος ανθρώπινος νους δε βοηθούν. Προς το τέλος του δεύτερου βιβλίου υπάρχουν πρακτικές καλέσματος των μεγάλων παλαιών. Αυτό το θεωρώ κάπως επικίνδυνο. Μπορεί να μην πιστεύω εύκολα κάτι που είναι αθέατο, αλλά πιστεύω στη δύναμη της ανθρώπινης σκέψης. Νομίζω ότι κάποιος αρκετά περίεργος -και με πολύ περισσότερες γνώσεις από μένα- μπορεί χρησιμοποιώντας τέτοιου είδους πρακτικές να ανοίξει μια πύλη στο άγνωστο. Αυτό κανείς δεν ξέρει τι συνέπειες μπορεί να έχει στην ανθρωπότητα, όπως είναι τώρα. Υπάρχουν πολλοί αρκετά φιλόδοξοι για να το κάνουν, μην ξέροντας τι έχουν να αντιμετωπίσουν.
Κλείνοντας θα σταθώ πάλι στην αξία του έργου του Λάβκραφτ. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, το έργο του είναι και θα είναι πάντα κάτι αξιοθαύμαστο και μοναδικό...