Συνέντευξη στην Παναγιώτα Κεκκέ

---Δημοσίευση: 05/03/2024---
Η Παναγιώτα Κεκκέ γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα και μεγάλωσε στην επαρχία. Αποφοίτησε με Άριστα από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ το 2009, και από τότε εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε σχολεία της Αττικής. Είναι μητέρα ενός αγοριού και κατοικεί με την οικογένειά της στο Μαρούσι. Λατρεύει τα βιβλία, καθώς ήταν το καταφύγιό της από παιδί, και μέσα από αυτά ταξιδεύουν το μυαλό και η ψυχή της. Το αγαπημένο της βιβλίο είναι η Νινέτ της Ζωρζ Σαρή. Τα Ανεξίτηλα Ραγίσματα είναι η πρώτη της ποιητική συλλογή.

Συνομιλήσαμε με την ποιήτρια Παναγιώτα Κεκκέ, με αφορμή την έκδοση της ποιητικής συλλογής της «Ανεξίτηλα ραγίσματα» από τις Εκδόσεις Βακχικόν.

Μιλήστε μας για το πρώτο σας βιβλίο.
Π.Κ.: Τα «Ανεξίτηλα Ραγίσματα» είναι η πρώτη μου ποιητική συλλογή και περιέχει ποιήματα των τελευταίων 23 χρόνων. Τα περισσότερα εκφράζουν προσωπικά βιώματα, εφηβικά ή ερωτικά, που με «σημάδεψαν». Αφορμή για να τα επεξεργαστώ ξανά και να τα εκθέσω στα μάτια του αναγνωστικού κοινού ήταν η γέννηση του γιου μου.

Για να πείσετε κάποιον να αγοράσει το βιβλίο σας, τι ακριβώς θα του λέγατε; 
Π.Κ.: Θα του διάβαζα τον στίχο από το ποίημα «Λέξεις»: 
Λέξεις 
για όσους τολμήσουν 
να κοιτάξουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια μου.
Όποιος επιθυμεί να γνωρίσει την προσωπικότητά μου, ας διαβάσει για όσα με διαμόρφωσαν.

Περιγράψτε μας τον τρόπο που δουλέψατε για τη συγγραφή του βιβλίου σας;
Π.Κ.: Τα περισσότερα ποιήματα είναι αρκετά «παλιά», αρχής γενομένης το «Πρώτο» που αποτελεί και το πρώτο ποίημα που έχω γράψει. Όταν αποφάσισα πως θα ήθελα να τα εκδώσω σε μορφή βιβλίου, άνοιξα τη συλλογή μου και τα ξαναδούλεψα με πιο κριτική ματιά. Αυτά που έχω αγαπήσει περισσότερο, είναι και αυτά που διάλεξα για να μπουν στην πρώτη μου ποιητική συλλογή.

Διαβάζετε άλλους συγγραφείς, Έλληνες και ξένους; Ποια βιβλία αποτέλεσαν οδηγοί για την πρώτη σας συγγραφική δουλειά;
Π.Κ.: Η επιρροή της λογοτεχνίας ήταν αρκετά ισχυρή στη διαμόρφωσή μου ως προσωπικότητα καθώς μεγάλωνα. Τα βιβλία αποτελούσαν το καταφύγιό μου και για χρόνια κρυβόμουν μέσα τους ενώ ως ενήλικη πλέον τα θεωρώ συνταξιδιώτες στη ζωή μου. Διάβαζα και διαβάζω, ως εκπαιδευτικός άλλωστε, ελληνική και ξένη λογοτεχνία και αγαπώ όλα τα είδη της, από την ποίηση και τους κλασικούς συγγραφείς ως τη φανταστική λογοτεχνία. Χαίρομαι και θαυμάζω, ιδιαιτέρως, τα βιβλία συναδέρφων εκπαιδευτικών που έχουν την ευκαιρία από τους εκδοτικούς οίκους να συστηθούν στο αναγνωστικό κοινό.

Ποια ήταν η εμπειρία σας μέχρι την έκδοση του βιβλίου σας;
Π.Κ.: Οι εκδόσεις Βακχικόν ήταν η δεύτερη απόπειρά μου να προτείνω την ποιητική μου συλλογή σε κάποιον εκδοτικό οίκο και η αλήθεια είναι πως με αγκάλιασαν αμέσως. Είχαμε άμεση και άριστη επικοινωνία και αυτό φαίνεται από το άρτιο αποτέλεσμα. Η συνεργασία με την επιμελήτριά μου κα. Σταυρούλα Μπίου και τους εκδότες μου κο. Πουλάκο και κο. Προύσαλη ήταν μία πολύ θετική εμπειρία και ήταν δίπλα μου σε όλες τις ανησυχίες μου.

(©Λιάνα Τζιμογιάννη, Γιώργος Ανδρέου για τα Βιβλιοσημεία)
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr