Περίληψη οπισθόφυλλου:
Όταν η Όρνα συναντά τον Γκιλ σε μια διαδικτυακή ιστοσελίδα γνωριμιών, η ελλιπής σχέση τους δεν μοιάζει με τίποτα περισσότερο από έναν τρόπο να αποτρέψει τον πόνο του πρόσφατου διαζυγίου της. Αλλά σύντομα γίνεται σαφές ότι ο Γκιλ μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτός που ισχυρίζεται ότι είναι. Και τα ψέματα της Όρνα μπορεί να της έστησαν μια απρόσμενη παγίδα.
Αυτό το αινιγματικό και έξυπνο μυθιστόρημα είναι στην πραγματικότητα ένα περίπλοκο παζλ τριών γυναικών. Το πρώτο αυτόνομο βιβλίο του Dror Mishani διερευνά τις συγκρούσεις και τις προκαταλήψεις στη σύγχρονη κοινωνία, φτιάχνοντας ένα αργό ψυχολογικό θρίλερ που επιφυλάσσει τη μεγαλύτερη ανατροπή. Τα αριστοτεχνικά ψυχογραφήματα των τριών αυτών προσώπων και η παραπληνητική αφήγηση του συγγραφέα δικαιώνουν όσους τον αποκαλούν «Σιμενόν του Ισραήλ».
Η άποψή μου:
Αν έχετε συνδέσει τα αστυνομικά μυθιστορήματα με ασταμάτητη δράση, αδιάκοπο κυνήγι για τον δολοφόνο και αμφιλεγόμενες σχέσεις ανάμεσα στους εμπλεκόμενους επιθεωρητές (γιατί τι θα ήταν ένα καλό αστυνομικό χωρίς προβληματικούς χαρακτήρες;), το «Τρεις» θα σας βάλει στη διαδικασία να αναρωτηθείτε αν ανήκει όντως στη συγκεκριμένη λογοτεχνική κατηγορία. Είναι σίγουρα ένα αργό, ψυχολογικό θρίλερ, που επενδύει παθιασμένα στο ψυχογράφημα των τριών ηρωίδων του, σε ένα βαθύ μακροβούτι του ψυχισμού τους, συνθέτοντας σταδιακά ένα περίπλοκο παζλ, μέχρι την τελική ανατροπή.
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τρία μέρη, το καθένα αφιερωμένο σε μία γυναίκα: την Όρνα, την Εμίλια και την Έλλα. Στα δύο πρώτα μέρη η υπόθεση θυμίζει κυρίως κοινωνικό μυθιστόρημα, καθώς ακολουθούμε τη δύσκολη καθημερινότητα των δύο γυναικών και τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν:
- της Όρνα, χωρισμένης μητέρας που προσπαθεί να προχωρήσει στη ζωή της μετά το διαζύγιο, να αποδεχθεί τη νέα οικογένεια του πρώην συζύγου της και την ενσωμάτωση του γιου της σε αυτήν.
- και της Εμίλια, μιας μετανάστριας που προσπαθεί να βρει μια σταθερή δουλειά στο Τελ Αβίβ, αναζητώντας απαντήσεις στη θρησκεία για τη θέση της στον κόσμο. Παρά το γεγονός ότι το κοινωνικό υπόβαθρό τους είναι τελείως διαφορετικό, έχουν κοινά που τις συνδέουν: η μοναξιά, η ανάγκη για επικοινωνία και τρυφερότητα, η αναζήτηση της ευτυχίας και ένας άνδρας: ο Γκιλ.
Ο Misani αφιερώνει την ιστορία του στις πρωταγωνίστριές του. Πρόκειται για μια καθαρά γυναικεία υπόθεση, με τους ανδρικούς χαρακτήρες να παίζουν δευτερεύοντες ρόλους. Το βιβλίο είναι αφιερωμένο σε εκείνες, το παρελθόν και το παρόν τους, τα συναισθήματα και τον πόνο τους, την επιθυμία τους να ακουστούν και να παραμείνουν ορατές.
Το ύφος του Ισραηλινού συγγραφέα δε μοιάζει με κανένα άλλο μυθιστόρημα του είδους, που έχω διαβάσει κι όμως παραμένει μοναδικό: υπάρχει ελάχιστη βία, δεν έχει ίχνος αίματος, ο δράστης δεν είναι αίνιγμα, ωστόσο ο αναγνώστης δεν μπορεί παρά να αναπτύξει δέσιμο με τους χαρακτήρες, να νιώσει την αγωνία της ύπαρξής τους, να αισθανθεί στο πετσί του την αδικία και τελικά να ανυπομονεί για την κάθαρση.
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Dror Mišani
Μετάφραση: Χρυσούλα Παπαδοπούλου
Σελίδες: 384
Ημερ. έκδοσης: Νοέμβριος 2021
ISBN: 978-618-5642-00-6
Ο Ντρορ Μισάνι είναι συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων, μεταφραστής, ακαδημαϊκός και ερευνητής της ιστορίας του αστυνομικού μυθιστορήματος. Γεννήθηκε το 1975 στη Χολόν. Ο "Εξαφανισμένος Φάκελος", το πρώτο από τα μυθιστορήματα της σειράς με ήρωα τον αστυνόμο Άβρααμ Άβρααμ, εκδόθηκε το 2011. Τα μυθιστορήματά του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από δεκαπέντε γλώσσες και έχουν βραβευτεί στο Ισραήλ (βραβείο Μπέρενσταϊν καλύτερου μυθιστορήματος), τη Σουηδία (βραβείο Μάρτιν Μπεκ) και τη Γαλλία (Βραβείο αναγνωστών των εκδόσεων Points στην κατηγορία του αστυνομικού μυθιστορήματος). Ο "Εξαφανισμένος Φάκελος" αποτέλεσε τη βάση για το σενάριο της ταινίας Fleuve noir σε σκηνοθεσία του Ερίκ Ζονκά. Το μυθιστόρημα "Τρεις" εκδόθηκε στα εβραϊκά το 2018, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και έλαβε το βραβείο Deutsche Krimipreis. Διδάσκει ιστορία και θεωρία του αστυνομικού μυθιστορήματος και δημιουργική γραφή στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ.