Βιβλιοάποψη: "Φονικό είδος"

---Δημοσίευση: 28/12/2021---
Περίληψη οπισθόφυλλου:
Κανείς δε θέλει να πιστέψει ότι η Γκρέις Πελτιέ αυτοκτόνησε. Ούτε ο πατέρας της, ούτε ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Τσάρλι Πάρκερ, που ερευνά τις συνθήκες του θανάτου της.
Όταν όμως ένας ομαδικός τάφος στο βόρειο Μέιν αποκαλύπτει τι απέγιναν οι Βαπτιστές του Αρούστοκ, μια θρησκευτική κοινότητα που τα μέλη της εξαφανίστηκαν πριν από σαράντα χρόνια, ο Πάρκερ αντιλαμβάνεται πως οι θάνατοι εκείνων και της Γκρέις αποτελούν μέρος του ίδιου μυστηρίου, που έχει τις ρίζες του στη γένεση μιας σκοτεινής οργάνωσης, της Αδελφότητας. Γιατί πριν πεθάνει, η Γκρέις έκλεψε από την Αδελφότητα ένα κειμήλιο που μπορεί να τη συνδέσει με δεκαετίες βιαιοτήτων, αλλά και με τη σφαγή των Βαπτιστών. Και τώρα κάποιος έχει σταλεί να το πάρει πίσω.
Η αναζήτηση της αλήθειας οδηγεί τον Πάρκερ σε μια σειρά όλο και πιο βίαιων αναμετρήσεων με τον εκτελεστή της Αδελφότητας, τον δαιμονικό κύριο Παντ. Και τον αναγκάζει να καταδυθεί σ' έναν υποχθόνιο κόσμο, όπου τα φαντάσματα των νεκρών περιμένουν δικαίωση και οι ανυποψίαστοι γίνονται βορά του χειρότερου είδους πλασμάτων: του είδους που σκοτώνει...


Η άποψή μου:
(γράφει ο Θανάσης Σταυρόπουλος)

«Θα σου πω ένα μυστικό φίλε μου. Μην περιμένεις την Ημέρα της Κρίσης. Έρχεται κάθε μέρα».
-Αλμπέρ Καμύ, 1913-1960, Γάλλος συγγραφέας, Νόμπελ 1957-

Η αστυνομική λογοτεχνία, αυτή που πραγματεύεται προβλήματα που προκύπτουν από την ανθρώπινη, κυρίως, ανοησία είναι και ήταν πάντα ένα αγαπημένο είδος για το αναγνωστικό κοινό -αν και εσχάτως έχει κι αυτή μπει σε γρανάζια απίστευτης εκδοτικής παραγωγής. Κι αν υπάρχουν συγγραφείς που «γράφουν» ένα τέτοιο μυθιστόρημα ανά εξάμηνο ή άλλοι που μπορούν μέσα σε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα να ξοδέψουν δύο σελίδες για να περιγράψουν το πώς τύπωνε και έγραφε μία γραφομηχανή, υπάρχουν όμως και οι τίμιοι «εργάτες» αυτού του είδους. Με απλή, κατανοητή γραφή που κύριος σκοπός τους είναι να αιχμαλωτίσουν το μυαλό του αναγνώστη χωρίς να τον οδηγούν κατ’ ανάγκη σε συγγραφικούς θεατρινισμούς δύστοκων νοημάτων και εξελίξεων.

Ένα τέτοιο τίμιο βιβλίο είναι και το ΦΟΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ του John Connolly. Η υπόθεσή του, συναρπαστική. Χωρίς να πρόκειται για ένα βιβλίο που θα μπορούσε κάποιος να κατατάξει στα καλύτερα του είδους, ωστόσο η πλοκή του εξελίσσεται σταδιακά και βαθμηδόν, οδηγώντας τον αναγνώστη σε αποκαλύψεις που δεν φαντάζεται. Οι ήρωές του ανθρώπινοι και «ζωντανοί» εμπλέκονται σε βάθος στην εξέλιξη του βιβλίου. Το δίπολο καλός-κακός λειτουργεί υποδειγματικά, και ο συγγραφέας προχωράει τη δράση τους με μοναδική μαεστρία. Ο ήρωάς του, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Τσάρλι Πάρκερ, βυθίζεται σε έναν κόσμο γεμάτο από μυστικά, σκοτεινές αδελφότητες, κλεμμένα κειμήλια, μαζικές εξαφανίσεις ανθρώπων χαμένων στις προηγούμενες δεκαετίες, δολοφονίες, και μία αυτοκτονία που κανείς δεν πιστεύει ότι η αυτόχειρας έκανε. Η λύση λυτρωτική, αναπάντεχη και καίρια.

Θα έλεγα ότι αυτό το βιβλίο εμπεριέχει στοιχεία πραγματικού θρίλερ και νουάρ ατμόσφαιρας. Το σίγουρο είναι πάντως ότι πρόκειται για μία επιλογή που θα δικαιώσει τους λάτρεις του είδους, δίνοντάς τους την ευκαιρία, για όσους δεν έχουν διαβάσει άλλο βιβλίο του συγγραφέα, να εισχωρήσουν στον σκοτεινό και ζοφερό του κόσμο.


Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: John Connolly
Μετάφραση: Πητ Κωνσταντέας
Σελίδες: 480
Ημερ. έκδοσης: Αύγουστος 2018
ISBN: 978-960-450-755-9


Βιογραφικό του συγγραφέα:
Ο Τζον Κόνολι γεννήθηκε στο Δουβλίνο το 1968, σπούδασε αγγλική φιλολογία και δημοσιογραφία και εργάστηκε για πέντε χρόνια στους Irish Times, όπου αρθρογραφεί τακτικά μέχρι σήμερα. Σε ηλικία είκοσι εννέα ετών, υπέβαλε προς έκδοση το πρώτο του μυθιστόρημα, "Κάθε νεκρό πράγμα". Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 1999. Σε χρόνο ρεκόρ, μπήκε σε όλες τις λίστες των μπεστ σέλερ και στη συνέχεια απέσπασε το αμερικανικό Βραβείο Σέιμους καλύτερου αστυνομικού μυθιστορήματος, το οποίο για πρώτη φορά απονεμόταν σε μη-Αμερικανό συγγραφέα. Ο Κόνολι συνέχισε την εντυπωσιακή πορεία του με τα έργα "Το δέντρο του θανάτου", "Φονικό είδος", "Στο λευκό δρόμο", "Οι κακοί", "Ο μαύρος άγγελος", "Το βιβλίο των χαμένων πραγμάτων", "Οι κούφιοι άνθρωποι", "Οι θεριστές" και "Οι εραστές". Όλα έγιναν μπεστ σέλερ των Sunday Times, των Irish Times και των New York Times, εκδόθηκαν σε δεκαεννέα γλώσσες και τον καθιέρωσαν οριστικά ως έναν από τους καλύτερους νέους συγγραφείς θρίλερ. Τον αποκαλούν συχνά "ο Δουβλινέζος που γράφει σαν Αμερικανός", επειδή τοποθετεί τη δράση των μυθιστορημάτων του στις ΗΠΑ με απίστευτη άνεση και αυθεντικότητα. Ιδιοφυής σκηνοθέτης της φρίκης αλλά και εξαιρετικός τεχνίτης της γραφής, ξεχωρίζει απ’ όλους τους ομότεχνούς του για το μοναδικό του στυλ, που συνδυάζει το νουάρ με το μεταφυσικό στοιχείο και την αγωνιώδη πλοκή της περιπέτειας με την κατάδυση στα σκοτεινά βάθη της ανθρώπινης ψυχής.
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr