Περίληψη οπισθόφυλλου:
Τολμάς να απαντήσεις στο τηλέφωνο; Η κλήση αυτή θα μπορούσε να είναι η αρχή του χειρότερου εφιάλτη σου...
Μετά από μια δύσκολη εβδομάδα, το μόνο που θέλει η Τάνια Κέιτλιν είναι να περάσει μια ήσυχη, ξεκούραστη βραδιά στο σπίτι. Καθώς βγαίνει από το ντους ακούει το κινητό της να χτυπάει. Το αίτημα για βιντεοκλήση έρχεται από την καλύτερή της φίλη, την Κάρεν Γουόρντ. Η Τάνια απαντάει στην κλήση και ο εφιάλτης ξεκινάει. Η Κάρεν βρίσκεται φιμωμένη και δεμένη πάνω σε μια καρέκλα μέσα στο ίδιο της το σαλόνι. Η βαθιά, βραχνή, δαιμονική φωνή που έρχεται από την άλλη άκρη της γραμμής είναι ξεκάθαρη: αν η Τάνια κλείσει το τηλέφωνο, αν στρέψει αλλού το βλέμμα της, εκείνη θα είναι η επόμενη. Την υπόθεση αναλαμβάνουν να ερευνήσουν οι ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ και Κάρλος Γκαρσία. Σύντομα θα αντιληφθούν ότι έχουν να αντιμετωπίσουν έναν αιμοσταγή κυνηγό που αναζητά τα θηράματά του στους δρόμους και στα κοινωνικά δίκτυα -έναν αδίστακτο δολοφόνο που κοροϊδεύει τα θύματά του και τρέφεται από το φόβο τους...
Ο αγαπημένος όλων και #1 συγγραφέας αστυνομικών θρίλερ Κρις Κάρτερ, επιστρέφει με την όγδοη καθηλωτική υπόθεση του ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ.
Η άποψή μου:
Ντετέκτιβ Χάντερ και Γκαρσία, το αχτύπητο δίδυμο που τόσα χρόνια αγαπήσαμε και αγωνιούσαμε μαζί του, είναι και πάλι κοντά μας σε αυτή την όγδοη περιπέτεια, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, ούτε από τα προηγούμενα βιβλία του Κάρτερ, ούτε γενικά από τα βιβλία του είδους. Ο συγγραφέας ακολουθεί την γνωστή πλέον συνταγή -μικρά κεφάλαια που σου εντείνουν την αγωνία, αποτρόπαιο φόνο πάντα στην αρχή, και κατόπιν οι προσπάθειες του εγκληματολογικού, προκειμένου να βρει και να συλλάβει τον εγκληματία.
Αν με ρωτήσει κανείς, δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω το καλύτερο βιβλίο του συγγραφέα. Η μεθοδικότητα, η ευρηματικότητά του, καθώς και η ψυχολογία των προσώπων είναι κάτι το ασύλληπτο! Αν εξαιρέσω λοιπόν τη λίγο μεγαλύτερη αδυναμία που έχω στο «Έναν προς έναν», το παρόν βιβλίο με εξέπληξε ευχάριστα. Ήξερα ότι ο συγγραφέας αρέσκεται να αναφέρει και να σχολιάζει κοινωνικά ζητήματα και δρώμενα στα βιβλία του. Ήξερα επίσης ότι δε μιλάει ευνοϊκά για όλο αυτό το "glamour" αλλά και το "star system" του Λος Άντζελες, μα δεν περίμενα τόσα κοινωνικά θέματα να θίγονται σε ένα βιβλίο έντονης δράσης όπως το παρόν. Κινητά, βιντεοκλήσεις, διαδίκτυο, facebook, instagram και όλα αυτά που έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, μόνο καλό δεν έχουν φέρει. Φυσικά είμαι από αυτούς που -υπερασπιζόμενη την τεχνολογία, είτε την καταλαβαίνω, είτε όχι- συνηθίζω να λέω ότι υπάρχουν και εξαιρετικά πράγματα που το διαδίκτυο μας προσφέρει απλόχερα.
Ο ντετέκτιβ Χάντερ παραδέχεται ότι δεν χρησιμοποιεί κανένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όταν αναγκάζεται να δανειστεί έναν ψεύτικο λογαριασμό, καθώς πιστεύει ότι ο δολοφόνος εντοπίζει τα θύματά του από το διαδίκτυο.
Πέρα από αυτό, θίγεται το θέμα της προσωπικής εικόνας. Τι άνθρωπος είναι αυτός που ανεβάζει συνεχώς στιγμιότυπα από τη ζωή του; Τι άνθρωπος είναι αυτός που βιάζει, αλλά έχει οργανωθεί τόσο καλά και ξέρει ότι δεν θα πιαστεί ποτέ; Τι κοινωνία είναι αυτή που τις περισσότερες φορές στηλιτεύει το θύμα και όχι τον θύτη; Γιατί νιώθω μια άγρια χαρά όταν οι εν λόγω θύτες τιμωρούνται; Οι περισσότεροι από εμάς αν μας ρωτήσεις θα πούμε ότι δεν επικροτούμε την αυτοδικία ή οποιοδήποτε είδος βίας. Στην ουσία όμως, σε μια περιπέτεια σαν αυτή, επικροτούμε την τιμωρία από όπου κι αν προέρχεται.
Κι αυτές είναι κάποιες σκέψεις που έκανα διαβάζοντας. Το αστείο είναι ότι ξεκίνησα χαλαρά, ξέροντας τον συγγραφέα και μάλιστα χαμογέλασα με την υπερβολική συλλογή γυναικείων παπουτσιών που μπορείς να βρεις σε ένα γυναικείο μπουντουάρ και κατέληξα να γίνω μέρος του βιβλίου. Παρά την αγωνία μου που, όσο περνούσαν οι σελίδες, κορυφωνόταν δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι μελετάω ενδελεχώς τέτοια βιβλία του είδους. Επειδή η βία από μόνη της μάς σοκάρει και παγώνει τη σκέψη, προσπάθησα να βρω το βαθύτερο νόημα πίσω από τις λέξεις και βλέπω ότι μέσω του βιβλίου καταδικάζονται και όλες αυτές οι ψεύτικες ζωές του διαδικτύου. Παρά το γεγονός ότι δεν το συνηθίζω, θα ήθελα να πω δυο λόγια για τον δολοφόνο:
Ο δολοφόνος των βιντεοκλήσεων
Καταλαβαίνουμε ήδη από τον τίτλο ότι ο δολοφόνος θέλει να προκαλέσει με μια κλήση. Αυτό που παραβλέψαμε είναι ότι με την σύγχρονη τεχνολογία μπορούμε να (προσ)καλέσουμε τον άλλον όχι με ένα απλό τηλεφώνημα αλλά σε βιντεοκλήση! Μα τι είδους κλήση είναι αυτή; Δεν μοιάζει ανόητο να το κάνει αυτό ένας δολοφόνος; Δεν ξεσκεπάζεται με αυτόν τον τρόπο και δεν είναι εύκολο να αποκαλυφθεί;
Σας πληροφορώ ότι δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα ποιος καλεί και γιατί. Κι όχι μόνο αυτό αλλά δεν υπάρχει, ούτε μοτίβο, εκτός της κλήσης, ούτε φανερό κίνητρο. Συνεπώς...
Αν μπορούσαμε να φτιάξουμε το προφίλ του δολοφόνου, αυτός θα ήταν αποφασιστικός, ψυχρός, έξυπνος, αμετανόητος, ακριβής και θανάσιμος. Καταλαβαίνουμε από το σωματότυπο, που περιγράφεται ότι πρόκειται για άντρα. Το φύλο είναι το μόνο που γνωρίζουμε σε μια πόλη με εκατομμύρια κατοίκους. Στ'αλήθεια οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο για τον οποιονδήποτε μπορούν να αποδειχθούν θανάσιμες;
Αυτό που καταλαβαίνουμε ήδη από τα πρώτα κεφάλαια είναι ότι ο δολοφόνος, δεν κάνει λάθη, είναι άρτια οργανωμένος, άρα επικίνδυνος, δεν δείχνει κανένα είδους μεταμέλειας άρα δεν θέλει να πιαστεί, και κατά συνέπεια, δεν πρόκειται να σταματήσει ποτέ να σκοτώνει.
Ο ντετέκτιβ Χάντερ
Αυτή τη φορά δεν έχει να πολεμήσει προσωπικούς δαίμονες αλλά κάτι πολύ χειρότερο. Μας εντυπωσιάζει η εμμονή του στην λεπτομέρεια γιατί πιάνεται από αυτό, προκειμένου να οδηγηθεί στην αλήθεια. Δεν μπορούμε να μην θαυμάσουμε για άλλη μια φορά τον άψογο χαρακτήρα του, την φυσική του ευγένεια, την υπερβολική ευφυΐα του και το γεγονός ότι δεν έχει γίνει ίδιος με τα τέρατα που κυνηγάει. Ο ντετέκτιβ Χάντερ είναι ο ωραίος και ο τζέντλεμαν μιας άλλης εποχής που θα μπορούσε δυνητικά να έχει μια υπέροχη σχέση, αν δεν ήταν τόσο απόλυτα ταγμένος στο καθήκον που για ασφάλεια τόσο δική του όσο και του προσώπου που μπορεί να τον πλησιάσει, να αποφεύγει τις μόνιμες σχέσεις. Ωστόσο ο συνάδελφός του ο Γκαρσία, άνθρωπος άλλης ιδιοσυγκρασίας, συνεχίζει να ζει με την αγαπημένη του Άννα και φαίνεται να νιώθει πλήρης από τη ζωή του και το γάμο του.
Διαβάστε το και θα το σκεφτείτε αρκετά πριν απαντήσετε ξανά σε βιντεοκλήση.
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Σειρά: Ρόμπερτ Χάντερ #8
Συγγραφέας: Chris Carter
Μετάφραση: Αντώνης Γιαννούλης
Σελίδες: 416
Ημερ. έκδοσης: Μάιος 2022
ISBN: 978-960-507-158-5
Ο Κρις Κάρτερ, ιταλικής καταγωγής και γεννημένος στη Βραζιλία, σπούδασε ψυχολογία με ειδίκευση στην εγκληματική συμπεριφορά στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Ως μέλος της ομάδας Εγκληματολογικής Ψυχολογίας της Εισαγγελίας της Πολιτείας του Μίσιγκαν πήρε συνεντεύξεις από πολλούς εγκληματίες, μεταξύ των οποίων σίριαλ κίλερς και δράστες πολλαπλών ανθρωποκτονιών καταδικασμένους σε ισόβια κάθειρξη, και είχε την ευκαιρία να τους μελετήσει. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο Κρις Κάρτερ εγκαταστάθηκε στο Λος Άντζελες, όπου πέρασε μια δεκαετία ως κιθαρίστας πολυάριθμων γκλαμ ροκ συγκροτημάτων, πριν εγκαταλείψει το επάγγελμα του μουσικού για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή. Σήμερα ζει στο Λονδίνο. "Ο δολοφόνος με το σημάδι του σταυρού" είναι το πρώτο του μυθιστόρημα. Επισκεφτείτε την σελίδα του.