Βιβλιοάποψη: "Το ουαί των αγγέλων #2 - Ημέρα της μεγάλης οργής"

Περίληψη οπισθόφυλλου:
Ένα ανοιξιάτικο, μουντό πρωινό η πυρκαγιά, που ξεσπά από εμπρησμό σε ένα ορφανοτροφείο, στέλνει στο θάνατο την έγκυο διευθύντριά του, μαζί με δεκάδες ορφανά. Ταυτόχρονα σε ένα άλλο σημείο της πόλης αυτοκτονεί από την ταράτσα της εταιρείας του, ένας χρεωκοπημένος μεγαλομηχανικός. Τη διευθύντρια και το μεγαλομηχανικό, εκτός από το θάνατο, τους συνδέει και μια μυστική κι απάνθρωπη "συμφωνία", η οποία θα μολύνει το μέλλον των παιδιών τους.

Δεκατρία χρόνια αργότερα, τα παιδιά αυτά θα ενηλικιωθούν σε έναν κόσμο, όπου βασιλεύει η βία και η εξαθλίωση. Η κρίση, που έχει ξεσπάσει στο Νότο θα κορυφωθεί εφιαλτικά. Οι Βόρειοι θα επιβάλλουν ένα είδος ψυχρού πολέμου. Παράλληλα το μυστηριακό παρελθόν ενσαρκώνει ένα δαίμονα, που σπέρνει το θάνατο και στοιχειώνει τις ψυχές τους. Και ένας μεγάλος έρωτας, θα δοκιμάσει μια δυνατή φιλία.

Η άποψή μου:
(γράφει η Χρύσα Παναγοπούλου)
Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας γίνεται ένα ξεκαθάρισμα των ρόλων. Τα παιδιά (Άγγελος, Αλέξανδρος, Μαρία και Δαβίδ) παραμένουν οι κεντρικοί πρωταγωνιστές και είναι πλέον ενήλικοι. Ο καθένας από αυτούς έχει να πολεμήσει τους δικούς του δαίμονες. Ο πιο αγνός απ΄όλους φαίνεται να είναι ο Άγγελος. Ξεχωρίζει για την πίστη, την ακεραιότητά του, ακόμα και για την αυτοθυσία του, για χάρη της φιλίας. Τα χρόνια που πέρασαν καθόλου δεν έχουν σκληρύνει την ψυχή του -αντίθετα μοιάζει πιο αγνός από ποτέ. Ο Αλέξανδρος από την άλλη, παίζει ένα επικίνδυνο παιχνίδι, προκειμένου να σώσει την πατρίδα του, στο Νότο. Θα τα καταφέρει;

Η πείνα, η αδύναμη αντίσταση, η εξαθλίωση στο Νότο είναι ένα μαχαίρι στην καρδιά μου. Είναι τόσο ζωντανές οι περιγραφές που νομίζω ότι συμβαίνει τώρα! Όπως είπα και για το πρώτο μέρος της τριλογίας, είναι πολύ έξυπνο τέχνασμα του συγγραφέα να μην αναφέρει τόπο και χρόνο. Ο αναγνώστης λοιπόν μπορεί να τοποθετήσει τα γεγονότα σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή θέλει. Απαγωγές, συνωμοσίες, εμπορία οργάνων, μυστικές αδελφότητες, ανασφάλεια, ανακατατάξεις, συμβαίνουν και τώρα. Η διαφορά με μια εποχή σαν την δική μας είναι το μεταφυσικό κομμάτι του έργου. Το απόλυτο κακό! Ένα πλάσμα βδελυρό και δύσοσμο. Ποιος το ενσαρκώνει; Βρίσκεται κάπου εκεί το πνεύμα του μεγαλομηχανικού, που έθεσε τέρμα στη ζωή του ή είναι οι ενσαρκωμένοι φόβοι μας, αυτό που μας σκοτώνει; Θα μας διαφωτίσει το ημερολόγιο που φύλαγε τόσα χρόνια η γκουβερνάντα του Δαβίδ και της Μαρίας; Τι βάρος σ΄αλήθεια κουβαλάει αυτή η γυναίκα δεκατρία χρόνια τώρα; Ποιο ανίερο μυστικό συνδέει τις δύο οικογένειες; Θα ξεφύγει η Μαρία και ο Αλέξανδρος από τον θανάσιμο κίνδυνο που τώρα διατρέχουν;

Σίγουρα το δεύτερο μέρος μου άφησε μεγαλύτερα ερωτήματα από όσα μου έλυσε. Έφτασα σε ένα σημείο να μην εμπιστεύομαι κανέναν. Ποιο είναι το σχέδιο του μυστηριώδη καθηγητή που παρουσιάστηκε στο πρώτο μέρος της τριλογίας; Ποιος τελικά ευθύνεται για το θάνατο της διευθύντριας του ορφανοτροφείου; Σε ένα κόσμο χάους και απόλυτης αβεβαιότητας ποιος είναι εχθρός και ποιος φίλος;

Έπιασα τον εαυτό μου να συμπαθεί τον Δαβίδ, κάτι που δεν μου είχε συμβεί στο πρώτο μέρος της τριλογίας. Το κατάλαβα στην προσπάθειά μου να του βρω ελαφρυντικά. Στην ουσία είναι ένας άνθρωπος που έχει χάσει τα πάντα, με πρώτη και καλύτερη την οικογένειά του. Η μητρική φιγούρα δεν υπάρχει στο μυαλό του, παρά μόνο σαν κάτι οδυνηρό. Ποιος στ΄αλήθεια ξέρει τι μπορεί να προκαλέσει στο αγόρι ο πρόωρος χαμός της μητέρας του; Ποιος μπορεί να δώσει υπεύθυνες απαντήσεις; Ποιος μπορεί να μου εγγυηθεί ότι μπορεί να στερηθείς φροντίδα, αγάπη, κατανόηση, ελπίδα και να παραμείνεις γεμάτος καλοσύνη; Τον Δαβίδ λοιπόν μου είναι αδύνατον να τον κρίνω. Είναι τόσο μεγάλος ο πόνος και η αγωνία που βιώνει κάθε στιγμή, που τον συγχωρώ πάντα για τα ξεσπάσματά του.

Ο Αλέξανδρος πάλι είναι το σύμβολο της γενναιότητας και του αλτρουισμού. Τι συνδέει τους δύο ήρωες; Το κακό και το καλό, η νύχτα και η μέρα, το σκοτάδι και το φως. Τόσες αντιθέσεις κι όμως οι ηλικίες ταιριάζουν. Ο Αλέξανδρος πρέπει να είναι ο χαμένος αδελφός, αυτός που ο Δαβίδ νομίζει για νεκρό. Η τελευταία «της παρέας», η Μαρία, μεγάλωσε μέσα στα πλούτη, της έλειψε βέβαια κι αυτής το μητρικό πρότυπο, αλλά δεν χρειάστηκε ποτέ να κάνει απολύτως τίποτα. Σε αυτό το βιβλίο θα αναδείξει όχι μόνο τη δυναμικότητα της προσωπικότητάς της αλλά θα μάθει και κάτι σχετικά με τον θάνατο της μητέρας της, που θα τη συγκλονίσει.

Η δράση είναι καταιγιστική και η ταχύτητα των γεγονότων απίστευτη. Οι λάτρεις του τρόμου και της περιπέτειας θα το βάλετε σίγουρα πρώτο στη λίστα σας. Έτσι φτάνεις στο τέλος αβίαστα χωρίς να το καταλάβεις. Δεν μπορώ να κλείσω αυτή την αναφορά χωρίς να πω τι μου προκάλεσε μεγαλύτερη απέχθεια. Το πιο μισητό πρόσωπο του βιβλίου είναι ο Ανακριτής. Συνεχίζει να υπάρχει και να εφαρμόζει τις πιο απάνθρωπες μεθόδους στους κρατούμενούς του. Αν σε κάποιον αξίζει ο θάνατος, είναι αυτός.

Πρώτη φορά μου συμβαίνει να έχω τόση ανυπομονησία για το μεγάλο φινάλε. Πιστεύω ότι το τρίτο μέρος θα είναι η κάθαρση που η αλήθεια θα λάμψει ή για να το πω αλλιώς θα ξεκαθαρίσουν τα ερίφια απ΄τα πρόβατα. Το βιβλίο αποτελεί ζωντανή απόδειξη ότι οι Έλληνες συγγραφείς δεν στερούνται φαντασίας και δημιουργικότητας από αντίστοιχους ξένους ομότεχνούς τους και ομολογώ ότι το "Ουαί των Αγγέλων" είναι από τα βιβλία που θα ήθελα να δω στην Μεγάλη οθόνη...

Διαβάστε την άποψη της Χρύσας για το πρώτο βιβλίο της τριλογίας εδώ.


Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Τριλογία: Το ουαί των αγγέλων #2
Συγγραφέας: Αντώνης Ζιώγας
Σελίδες: 268
Ημερ. έκδοσης: 21 Οκτωβρίου 2019
ISBN: 978-618-5184-74-2


Βιογραφικό του συγγραφέα:
Ο Αντώνης Ζιώγας είναι συγγραφέας και ηθοποιός. Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή “Ίασμος” του Βασίλη Διαμαντόπουλου το 2001. Μέχρι και σήμερα ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων, συμμετέχει σε θεατρικές παραστάσεις ενώ στο παρελθόν έχει εμφανιστεί και σε τηλεοπτικές σειρές. "Το ουαί των αγγέλων-Ημέρα της μεγάλης οργής", είναι το τρίτο βιβλίο του, που εκδίδεται από
τις εκδόσεις Anima, ενώ παράλληλα ο συγγραφέας αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά μέλη της λογοτεχνικής ομάδας του εκδοτικού Μ.Ο. (modus operandi) που ασχολείται με τη συγγραφή αστυνομικών έργων, αλλά και σεμινάρια πάνω στην αστυνομική λογοτεχνία. Έργα του συγγραφέα: Θεατρικά: "Πανσέληνος", "Σας πήραμε τη Λίζα κύριε Νταβίντσι", "Όταν ο Θεός σερφάρει", "Αφιερωμένο σε εσένα σχιζοφρένειά μου", "Η περιπέτεια του μικρού Οδυσσέα", "Το μαγικό κουτί", "Η Χιονάτη και οι εφτά μικροί θεατές", "Μαθητευόμενοι μάγοι", "Στη μαγευτική κοραλλοχώρα". Μυθιστορήματα: "Το ουαί των αγγέλων-Ημέρα της κρίσης", "Ανατιδοφοβία", "Το ουαί των αγγέλων-Ημέρα της μεγάλης οργής". Αναμένεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο αστυνομικό μυθιστόρημα του συγγραφέα με τίτλο "Η πλάνη της προκατάληψης" και στις αρχές του 2020 έχει προγραμματιστεί η έκδοση του πρώτου του παιδικού μυθιστορήματος.
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr