15 ερωτήσεις στον Μάριο Καρακατσάνη

Η Χρύσα Παναγοπούλου ρώτησε τον συγγραφέα Μάριο Καρακατσάνη...
Γενικό αφιέρωμα στο έργο του, θα βρείτε εδώ.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

1. Σε λίγο καιρό κυκλοφορεί το νέο σου βιβλίο Μάριε, ένα θρησκευτικό θρίλερ με τίτλο «Το σπίτι του Κάιν». Θα θέλαμε να ξέρουμε πώς εμπνεύστηκες το θέμα του βιβλίου σου.
Μ.Κ.: Καταρχήν Χρύσα μου, θέλω να σε ευχαριστήσω που με επέλεξες για την πρώτη σου συνέντευξη. Έχει περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που το΄χες κάνει αυτό, ξυπνώντας παλιές καλές αναμνήσεις.
Όσον αφορά την ερώτησή σου λοιπόν, θα σου απαντήσω ότι η θεματολογία του Κάιν ξεκίνησε από την ανάγκη μου να δείξω στον κόσμο το πρόσωπο ενός Θεού, έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ. Με κουράζει αφάνταστα να ακούω τον κάθε πιστό -ή και άπιστο ακόμα- να διαστρεβλώνει κατά τα συμφέροντά του κάτι τόσο σημαντικό, όπως είναι η ανθρώπινη πίστη σε κάτι ανώτερο από αυτήν. Μέσα από αυτό το βιβλίο δεν παρουσιάζω άλλο ένα πρόσωπο του Θεού, όπως το εκλαμβάνει άλλος ένας άνθρωπος. Δείχνω στο αναγνωστικό κοινό το ένα και μοναδικό πρόσωπό Του, που πάντα ήταν εκεί, πάντα μας το έδειχνε, απλά εμείς είμαστε ανάξιοι να το δούμε. Είμαι σίγουρος ότι θα προκαλέσει, γιατί ο άνθρωπος έχει μάθει να κοιτάζει το δάκτυλο πάντα που του δείχνει το φεγγάρι, αλλά δε με νοιάζει καθόλου. Ίσα-ίσα που το αποζητώ! Γιατί αυτοί οι ίδιοι είναι που θα με δικαιώσουν για όλα όσα γράφω μέσα σε αυτό!

2. Πες μας έναν ήρωα που αγαπάς και έναν που μισείς από τα βιβλία σου.
Μ.Κ.: Δεν μισώ κανέναν. Λατρεύω όμως την Άμυ, όσο κανέναν άλλον!

3. Αν μπορούσες να διαλέξεις ένα βιβλίο σου για να γίνει ταινία, ποιο θα ήταν αυτό; Και γιατί;
Μ.Κ.: Φυσικά η Άμυ! Γιατί θεωρώ ότι τα μηνύματα που περνάω μέσα από αυτό το έργο, πρέπει να εισακουστούν.

4. Η νέα σου διαδικτυακή υπογραφή είναι «κΑρμΑ». Πιστεύεις στο μοιραίο; Ή μήπως τελικά οι επιλογές μας καθορίζουν τη ζωή μας;
Μ.Κ.: Πιστεύω στη μοίρα, όχι στην τύχη. Το «κΑρμΑ» που επέλεξα ως υπογραφή (είναι τα αρχικά του ονοματεπωνύμου μου), επιβεβαιώνει τελικά ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο!

5. Ο Μάρτιν, ήρωάς σου από το «Συμφωνία» αντιδρά παθητικά στους χλευασμούς των συμμαθητών του. Πώς θα αντιδρούσες εσύ στη θέση του;
Μ.Κ.: Η αλήθεια είναι ότι βίωσα αυτόν τον χλευασμό, τόσο στο δημοτικό όσο και στο γυμνάσιο. Για κακή τους τύχη όμως, εγώ δεν ήμουν Μάρτιν! Έπεφταν κλωτσιές, που έχαναν το μέτρημα! Ως άνθρωπος αλλά και ως χαρακτήρας δε φημίζομαι για την υπομονή μου.

6. Πες μας μια συνεργασία με Έλληνα ή ξένο συγγραφέα που θα ήθελες να κάνεις.
Μ.Κ.: Θα'θελα οπωσδήποτε μια συνεργασία με τον μετρ του τρόμου, τον Στίβεν Κινγκ, ως λάτρης του κι από Έλληνες οποιονδήποτε ομότεχνο, που γράφει μυθιστορήματα φαντασίας και τρόμου!

7. Είναι γνωστό ότι διαθέτεις πολύ χιούμορ. Σε έχει βοηθήσει στο να αντιμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις;
Μ.Κ.: Πάρα πολύ. Δε μπορώ να διανοηθώ κάποιο λεπτό της ζωής μου χωρίς να υπάρχει χιούμορ. Βέβαια, έχω ζήσει καταστάσεις που με έχουν συνθλίψει ψυχικά και μόνο όρεξη για χιούμορ δεν έχω εκείνη τη στιγμή. Όμως σιγά-σιγά και όσο ηρεμώ, το ξαναβρίσκω και συνεχίζω να ζω ξέγνοιαστος.

8. Ποια συμβουλή θα έδινες σε ένα νέο συγγραφέα;
Μ.Κ.: Να γράφει επειδή αγαπά αυτό που κάνει και όχι για τη δόξα ή τις χρηματικές απολαβές. Και αυτά που γράφει, αν πηγάζουν από την ίδια του την ψυχή και πρώτα εκείνος κλάψει-φοβηθεί-ερωτευτεί-αγανακτήσει και γενικότερα νιώσει όλα αυτά τα μοναδικά συναισθήματα που μας χαρακτηρίζουν ως ανθρώπους, τότε να είναι σίγουρος ότι θα πετύχει.
9. Ως φανατική θαυμάστριά σου έκανα την έρευνά μου και θα ήταν αδύνατο να μη διαπιστώσω ότι απουσιάζεις από τη σελίδα «Το Ράφι της Αγάπης» αλλά και τα βίντεο του Συλλόγου, ενώ ήσουν από τα πρώτα μέλη και θερμός υποστηρικτής. Με όλο το θάρρος που έχω μαζί σου θα ήθελα, αν μπορείς, να μας πεις τι συνέβη.
Μ.Κ.: Τίποτα το τραγικό, τίποτα που να βγάζει ίντριγκα. Ήταν απλά θέμα προσωπικού χρόνου αλλά και απόστασης. Μετά την αλλαγή του σε Σύλλογο, απαιτούνταν κάποιες υποχρεώσεις από την πλευρά μου, που μου ήταν αδύνατο να φανώ συνεπής. Οπότε παραχώρησα την θέση μου σε κάποιον που μένει μόνιμα στη συμπρωτεύουσα και θα μπορούσε να προσφέρει τα μέγιστα.

10. Θα θέλαμε να μας πεις μια σκέψη σου ή μια ιδέα που μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο.
Μ.Κ.: Να κατανοήσουμε ότι ο εγωισμός δεν οδήγησε ποτέ πουθενά. Αυτό θα ήταν μια πολύ καλή αρχή! Και σας το λέει ένας άνθρωπος ιδιαίτερα εγωιστής! Όμως διδάχτηκα πάρα πολλά από αυτή τη συμπεριφορά. Τόσο από εμένα τον ίδιο, όσο και από άλλους και πλέον μπορώ να πω με σιγουριά: "Σταματήστε το τώρα! Όσο ακόμα είναι νωρίς. Όταν θα φτάσετε στο σημείο να κατανοήσετε και εσείς το μέγα αυτό λάθος, θα βρίσκεστε ήδη στο χείλος του γκρεμού."

11. Πώς είναι ο Μάριος στην καθημερινότητά του; Τι σε κάνει να νιώθεις καλά;
Μ.Κ.: Να ακούω μουσική, να παίζω με την Άμυ (τη σκυλίτσα μου) και βέβαια να γράφω!

12. Θέλω να μοιραστείς μαζί μας τίτλους από κάποιες αγαπημένες σου ταινίες.
Μ.Κ.: Είναι πάρα πολλές! Αυτές όμως που ξεχωρίζω είναι: "Ο κύκλος των χαμένων ποιητών", "Η 6η αίσθηση", "Οι Άλλοι", "Το πράσινο μίλι", "Love story", "Ψυχώ", "Se7en", "Η σιωπή των αμνών" και "Mystic River" είναι μονάχα μερικές από αυτές που μου έρχονται τώρα στο μυαλό!

13. Ποιες ώρες της ημέρας σου αρέσει να γράφεις;
Μ.Κ.: Βράδυ και μόνο βράδυ!

14. Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε πέντε χρόνια από τώρα;
Μ.Κ.: Ως ένα συγγραφέα με διεθνή καριέρα στη συγγραφή και ίσως και 1-2 ταινίες που θα βασίζονται σε δικά μου βιβλία ή σενάρια.

15. Τι θα έλεγες σε κάποιον αναγνώστη για να αρχίσει να σε διαβάζει;
Μ.Κ.: «Μη σε φοβίζει το διαφορετικό. Η ρουτίνα και η συνήθεια είναι αυτά που σκοτώνουν!»

Μάριε, σε ευχαριστώ πολύ!!
(©Χρύσα Παναγοπούλου για τα Βιβλιοσημεία)
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr