Περίληψη οπισθόφυλλου:
Μάλτα, 1533: Ο νεαρός Ελληνομαλτέζος Φίλιππος Κονταράτος, με καταγωγή από το νησί της Ρόδου, διακατέχεται από τον πόθο να γίνει ζωγράφος. Αυτό είναι αδύνατον στο νησί, όπου είναι υποχρεωμένος να υποταχθεί στην πατρική βούληση. Αποφασίζει, λοιπόν, να φύγει για τη Βενετία προκειμένου να πραγματοποιήσει το όνειρό του, αλλά και για να ξεφύγει από έναν απαγορευμένο έρωτα που τον σημαδεύει... Στη Βενετία θα μαθητεύσει κοντά στον μεγάλο δάσκαλο, τον Τιτσιάνο, και θα συγχρωτιστεί με μουσικούς και άλλους καλλιτέχνες, αλλά δεν θα ξεχάσει τον μεγάλο του έρωτα στο νησί. Θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μια νέα ζωή εκεί, την ίδια στιγμή που τα σύννεφα του πολέμου ζυγώνουν απειλητικά τη Μάλτα... Ζωγράφοι, μουσικοί, ιταλική αναγέννηση και λογοτεχνία, όλα έχουν τη θέση τους στο Ξίφος της Μάλτας κοντά στα μεγάλα ιστορικά γεγονότα του 16ου αιώνα: τη Μεγάλη Πολιορκία της Μάλτας, τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου, τη Σφαγή του Αγίου Βαρθολομαίου και άλλα πολλά. Ένα συναρπαστικό, περιπετειώδες χρονικό του 16ου αιώνα, μία αφήγηση της εποποιίας της Μάλτας, η οποία εξελίσσεται παράλληλα με τη ζωή του Φιλίππου Κονταράτου και της οικογένειάς του. Μαζί του θα γνωρίσουμε μεγάλες καλλιτεχνικές προσωπικότητες της εποχής, όπως τον Τιτσιάνο και τον Καραβάτζιο, και θα ταξιδέψουμε στην Ευρώπη και κυρίως στην Ιταλία στην αυγή των νεότερων χρόνων.
Η άποψή μου:
Το ξίφος της Μάλτας συνδυάζει την ιστορική αφήγηση με τη συναισθηματική ένταση μιας ιστορίας αγάπης. Η συγγραφέας μάς παρασύρει στον 16ο αιώνα μέσα από μια πλοκή γεμάτη ανατροπές, μάχες, ένταση και βαθιά συναισθήματα.
Ο ήρωας του βιβλίου, ο Φίλιππος Κονταράτος, είναι ένας νεαρός καλλιτέχνης που αναγκάζεται από την αγάπη του για τη ζωγραφική να αποχωριστεί την απαγορευμένη μεγάλη του αγάπη για την ξαδέλφη του, τον τόπο που γεννήθηκε, την οικογένειά του και να βρεθεί αντιμέτωπος σε έναν κόσμο γεμάτο πάθη, δολοπλοκίες και πολέμους. Θεωρώ προσωπικά πως η αλληγορία του ξίφους είναι κεντρική στο βιβλίο συμβολίζοντας όχι μόνο τη μάχη και την τιμή, αλλά και την προσωπική επιλογή του ήρωα να χαράξει τη δική του πορεία.
Η Μαρία ντε Ριντφόρ από την άλλη, είναι μια προσωπικότητα πολύ ενδιαφέρουσα, σαν ηρωίδα ελληνικής τραγωδίας. Μια κοπέλα που αγάπησε και δόθηκε στον ένα και μοναδικό άντρα της ζωής της. Μια αγάπη που την εγκλώβισε σε ένα μοναστήρι λόγω των συνεπειών της με μοναδική της χαρά τα γράμματα που αντάλλασσε μέχρι την τελευταία της πνοή με τον άντρα που αγάπησε ως το τέλος.
Οι ιστορικές προσωπικότητες που πλαισιώνουν την αφήγηση, δίνουν βάθος στην ιστορία και λειτουργούν ως γέφυρες ανάμεσα στην προσωπική πορεία του Φίλιππου και το μεγαλύτερο ιστορικό πλαίσιο. Η Μάλτα, η Βενετία και οι υπόλοιποι τόποι όπου ξετυλίγεται η δράση δεν είναι απλά σκηνικά, αλλά ζωντανεύουν μέσα από την περιγραφή της καθημερινότητας (με την τότε ντοπιολαλιά), της τέχνης και των κοινωνικών συνθηκών.
Η συγγραφέας δίνει μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, συνδυάζοντας ιστορική έρευνα με την προσωπική ζωντανή της αφήγηση. Όσοι αγαπούν την ιστορία θα λατρέψουν το βιβλίο, αλλά και όσοι αγαπούν τους χαρακτήρες που προβληματίζονται κι εξελίσσονται θα το αγαπήσουν εξίσου. Είναι ένα βιβλίο για τη δύναμη της τέχνης, την ανάγκη του ανθρώπου να υπερβεί τους περιορισμούς του και να αφήσει το δικό του σημάδι στην Ιστορία. Διαβάζεται σαν μια ερωτική επιστολή στην Αναγέννηση, γεμάτη φως και σκιά, ακριβώς όπως ο κόσμος των ηρώων της.
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Λεύκη Σαραντινού
Σελίδες: 784
Ημερ. έκδοσης: Αύγουστος 2024
ISBN: 978-960-536-631-5
Βιογραφικό της συγγραφέως:
Η Ελευθερία (Λεύκη) Σαραντινού γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1984. Αποφοίτησε από το τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης το 2005 με βαθμό άριστα και υποτροφία. Έχει πάρει δίπλωμα κλαρινέτου, Αρμονίας και Αντίστιξης, ενώ έχει κάνει σπουδές στο πιάνο, στο κλασικό τραγούδι και σε διάφορες ξένες γλώσσες. Δούλεψε στο Μουσικό Σχολείο, σε διάφορα ωδεία και φροντιστήρια και σήμερα διδάσκει κλαρινέτο, πιάνο, χορωδία, θεωρία, αρμονία και μουσικοκινητική στο Ωδείο Κόψα στην Κομοτηνή, όπου διαμένει με τον σύζυγο και τον γυιό της. Παράλληλα ασχολείται με τη διδασκαλία δημιουργικής γραφής και ιστορίας, καθώς και με τη μελέτη της ιστορίας και τη συγγραφή. Έχει γράψει τρία ιστορικά μυθιστορήματα, το "Χαμσίν, ο άνεμος της ανατολής" (2014, αγγλική μετάφραση Hamsin wind of the east, 2018, εκδόσεις Quest publications), το "Λέων και Ημισέληνος" (2015) και το "Οι σταυροί της Ρόδου" (2018, εκδόσεις Historical Quest), ένα παραμύθι για παιδιά το "Φρουτοφίλοι" (2018, εκδόσεις Historical Quest), δύο τεύχη από τη σειρά ελληνικής μυθολογίας και αρχαιότητας για παιδιά τα "Οι θεοί του Ολύμπου και η γέννησή τους" (2018, εκδ. Γράφημα), "Οι άθλοι του Ηρακλή" (2020, εκδ. Γράφημα), βυζαντινή ιστορία για εφήβους ("Σε χρόνους βυζαντινούς", 2020, εκδόσεις Historical Quest), καθώς και ένα βοήθημα για την ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης της γ΄ λυκείου ("Θέματα νεοελληνικής ιστορίας", 2020, εκδόσεις Historical Quest). Συγχρόνως ασχολείται με τη συγγραφή βιβλιοκριτικών και ιστορικών άρθρων σε διάφορα ιστολόγια στο διαδίκτυο και στον τοπικό τύπο της Κομοτηνής και του Ρεθύμνου (Ο Παρατηρητής της Θράκης, Κρητική Επιθεώρηση).