Περίληψη οπισθόφυλλου:
Το Κορίτσι: Η Άντζελα Γουντ ήθελε να δώσει στον αγενή τύπο ένα μάθημα. Και του έκλεψε το σακίδιο. Όμως, όταν το ανοίγει, ο χειρότερος εφιάλτης της ξεκινά.
Ο Δολοφόνος: Ό,τι πιο πολύτιμο είχε, έχει κλαπεί. Τώρα θα πρέπει να το πάρει πίσω. Και τίποτα δεν μπορεί να τον σταματήσει.
Ο Ντετέκτιβ: Ένα ημερολόγιο βρίσκει το δρόμο του για το γραφείο του Ρόμπερτ Χάντερ. Σύντομα γίνεται ξεκάθαρο ότι ένας σίριαλ κίλερ κυκλοφορεί ελεύθερος. Και αν ο Χάντερ δεν καταφέρει να τον σταματήσει εγκαίρως, κι άλλοι άνθρωποι θα πεθάνουν. Με πρώτη την Άντζελα.
Η ενδέκατη υπόθεση του ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ είναι η πιο σκοτεινή, η πιο ακραία, η πιο προσωπική ιστορία που έχει γράψει μέχρι σήμερα ο #1 συγγραφέας αστυνομικών θρίλερ Κρις Κάρτερ.
Η άποψή μου:
Ποιος μπορεί να πάρει τη θέση ενός άλλου ανθρώπου; Μήπως μας συμφέρει έτσι από απόσταση, από μια θέση ασφαλείας να κρίνουμε; Η Άντζελα Γουντ είναι μια ιδιαίτερα ταλαντούχα κλέφτρα. Κανείς δεν ρωτάει να μάθει πώς έφτασε εκεί. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για μία μέσα σε χιλιάδες. Η Άντζελα όμως έχει ήθος και συνείδηση. Παίρνει μόνο ό,τι της είναι απαραίτητο προς το ζην και το κάνει γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Προφανώς και κανείς δεν γίνεται κλέφτης με μεγάλη του χαρά. Αυτό που κάνει την Άντζελα να διαφέρει από τους άλλους κλέφτες είναι ότι δεν θέλει να προκαλέσει κακό απλά αγωνίζεται από πολύ μικρή ηλικία να επιβιώσει σε μια μεγαλούπολη, όπου όλα είναι απρόσωπα και αδιάφορα. Όταν όμως πέφτει στα χέρια της ένα ημερολόγιο φρίκης, όλη η ζωή της αλλάζει και η ζωή της κινδυνεύει γιατί γίνεται και η ίδια στόχος. Φυσικά και τη θαυμάζω! Είναι αρκετά έξυπνη για να εκτιμήσει αν μια δεύτερη ευκαιρία δινόταν στην ζωή της.
Ο Ρόμπερτ Χάντερ έχει να αντιμετωπίσει έναν από τους πιο ευφυής δολοφόνους της καριέρας του. Μπορεί ο χρόνος να πιέζει αλλά έχει στον πλευρό του πληθώρα καλών συνεργατών. Εκτός από τον συνεργάτη του Γκαρσία, στο δύσκολο αυτό έργο τον βοηθούν η αστυνόμος Μπλέικ και η ιατροδικαστής Σούζαν Σλέιτερ, που σε αυτήν την υπόθεση αποτελεί το κλειδί αφού στο δικό της χρηματοκιβώτιο βρέθηκε το αποτρόπαιο ημερολόγιο. Το ημερολόγιο είναι ένα χρονικό εγκλήματος που αφορά το παρελθόν και το μέλλον. Ο Χάντερ κάνει ότι μπορεί και σε σύντομο χρονικό διάστημα διασταυρώνει την πρώτη πληροφορία. Από εκεί και στο εξής όλο το τμήμα τίθεται σε συναγερμό.
Έχουμε να κάνουμε με έναν παρανοϊκό ή με έναν ευφυή δολοφόνο που σκοτώνει από ευχαρίστηση; Όπως και να έχει, ένας άνθρωπος που περνά απαρατήρητος, σκοτώνει χωρίς μοτίβο αλλά κατά παραγγελία «των φωνών» που ακούγονται άραγε μέσα στο κεφάλι του; Μοιάζει τρομερά επικίνδυνος. Τόσο επικίνδυνος που δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα!
Θυμάμαι ότι και άλλες περιπέτειες του ντετέκτιβ Χάντερ συμβαίνουν λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Τι σημαίνουν άραγε οι γιορτινές μέρες σε μια μεγαλούπολη; Μια επίδειξη καταναλωτισμού ή κατά βάθος την πιο θλιμμένη περίοδο του χρόνου; Ο Χάντερ πάντως έρχεται για άλλη μια φορά αντιμέτωπος με τους δικούς του εφιάλτες και δεν διστάζει να τραβήξει για άλλη μια φορά την υπόθεση στα άκρα.
Με αυτό το βιβλίο ο ίδιος ο συγγραφέας βίωσε μια προσωπική απώλεια. Ίσως αυτό τον έκανε να εντρυφήσει στην ψυχολογία των προσώπων, περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ήταν λες και εξέτασε τον κάθε χαρακτήρα από όλες τις πλευρές του. Εδώ κάθε πράξη ή παράλειψη έχει άμεση αντίδραση και ξεκινά ένα θρίλερ της γάτας με το ποντίκι και μάλιστα χωρίς να ξέρουμε ποιος ενσαρκώνει κάθε φορά τον ρόλο αυτό καθώς το παιχνίδι παίζεται σαν ίσος προς ίσον. Με αυτόν τον τρόπο η αγωνία κορυφώνεται. Ο αναγνώστης παίρνει μέρος σε ένα παιχνίδι με κίνητρα και συναισθήματα και ποιο είναι το πιο ισχυρό κίνητρο, αν όχι η επιβίωση; Για τον Χάντερ βεβαίως, πάλι δεν ισχύουν τέτοιοι κανόνες και δεν διστάζει να ρισκάρει τη δική του ζωή για μια γυναίκα που μέχρι χθες δεν γνώριζε. Ίσως αυτό είναι το χαρακτηριστικό του που μας σαγηνεύει περισσότερο και η ειδοποιός διαφορά που ξεχωρίζει τους κοινούς ανθρώπους από τους ήρωες.
Ο συγγραφέας σε αυτό του το πόνημα δεν δίνει τόσο έμφαση στα εγκλήματα όσο στη συναισθηματική κατάσταση των εμπλεκόμενων προσώπων. Μοιάζει πολύ πιο προσιτός και ανθρώπινος αλλά συνάμα προσεγγίζει με χειρουργική ακρίβεια την πιο σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης.
Στοιχεία βιβλίου:
Σειρά: Ρόμπερτ Χάντερ #11
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Chris Carter
Μετάφραση: Αντώνης Γιαννούλης
Σελίδες: 424
Ημερ. έκδοσης: 01/2024
ISBN: 978-960-507-178-3
Βιογραφικό του συγγραφέα:
Ο Κρις Κάρτερ, ιταλικής καταγωγής και γεννημένος στη Βραζιλία, σπούδασε ψυχολογία με ειδίκευση στην εγκληματική συμπεριφορά στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Ως μέλος της ομάδας Εγκληματολογικής Ψυχολογίας της Εισαγγελίας της Πολιτείας του Μίσιγκαν πήρε συνεντεύξεις από πολλούς εγκληματίες, μεταξύ των οποίων σίριαλ κίλερς και δράστες πολλαπλών ανθρωποκτονιών καταδικασμένους σε ισόβια κάθειρξη, και είχε την ευκαιρία να τους μελετήσει. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο Κρις Κάρτερ εγκαταστάθηκε στο Λος 'Aντζελες, όπου πέρασε μια δεκαετία ως κιθαρίστας πολυάριθμων γκλαμ ροκ συγκροτημάτων, πριν εγκαταλείψει το επάγγελμα του μουσικού για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή. Σήμερα ζει στο Λονδίνο. Ο Δολοφόνος με το Σημάδι του Σταυρού είναι το πρώτο του μυθιστόρημα.