Περίληψη οπισθόφυλλου:
1945. Η Ανδριανή παντρεύεται στα δεκάξι της από μεγάλο έρωτα. Πόσο αληθινά θα βγουν τα όνειρά της;
2000. Η Άντρια βρίσκεται μπροστά στο μεγαλύτερο δίλημμα της ζωής της. Να ακολουθήσει τον έρωτά της ή να συνεχίσει μια ανεπιθύμητη για εκείνον εγκυμοσύνη;
Ένα παλαιό μεγαλόπρεπο αρχοντικό στις Οινούσσες γεμάτο μυστικά, τι σχέση έχει μαζί τους; Γιατί μιλάνε όλοι για την «κυρά του αρχοντικού»;
Μολονότι σήμερα οι γυναίκες σπουδάζουν, εργάζονται, έχουν κατακτήσει την ανεξαρτησία τους και δε χρειάζονται ένα σύζυγο για να επιβιώσουν, το νυφικό παραμένει ακόμα για πολλές το κρυφό ή φανερό όνειρό τους. Είναι όμως αυτό το κλειδί της ασφάλειας και της ευτυχίας; Ή μήπως κάποιες φορές το νυφικό γίνεται «γυάλινο», έτοιμο να θρυμματιστεί στην πρώτη δυσκολία; Ή, ακόμα χειρότερα, τα σπασμένα γυαλιά-μαχαίρια του να σε κομματιάσουν σιγά-σιγά;
Η άποψή μου:
Το μυθιστόρημα της Ίριδας Καλβά, βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, ακολουθεί την συναρπαστική ιστορία δύο γυναικών δύο διαφορετικών εποχών που ωστόσο αντιμετωπίζουν τον ίδιο κίνδυνο: να φορέσουν ένα “γυάλινο” νυφικό πάνω στο οποίο να αντανακλώνται τα χαμένα τους όνειρα. Όνειρα που χάθηκαν, καταπιεσμένες επιθυμίες που δεν ειπώθηκαν ποτέ, ελπίδες και ματαιώσεις. Αυτή είναι η ζωή της Άντριας και της Ανδριανής.
Αθήνα, 2000. Η Άντρια τα έχει όλα. Είναι όμορφη, εξαιρετικά επιτυχημένη στο εργασιακό της πλαίσιο και χαρούμενη στο πλευρό του Παύλου, του γοητευτικού αρραβωνιαστικού της. Η ζωή της ξαφνικά αλλάζει και βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα. Η απρόσμενη εγκυμοσύνη της σημαίνει δύο πράγματα για την ίδια: είτε να ακολουθήσει τον ερωτά της, είτε να συνεχίσει την κύηση, η οποία δείχνει να αποτελεί εμπόδιο για τον σύντροφό της.
Αθήνα, 1946. Η Ανδριανή παντρεύεται στην άγουρη ηλικία των 16 χρόνων τον Νικολή Νάρδο, έναν γοητευτικό χήρο 35 χρόνων. Ποιο μυστικό, όμως, κρύβει η οικογένεια από τη νεαρή κοπέλα; Θα κατορθώσει να βρει την ευτυχία; Πόσο αληθινά θα βγουν τα όνειρά της;
Ένα παλιό επιβλητικό αρχοντικό στις Οινούσσες θα ενώσει τα κομμάτια των δύο ιστοριών και θα δώσει απαντήσεις αναφορικά με την ταυτότητα της οικοδέσποινάς του. Ποια είναι η κυρά του αρχοντικού και ποιο είναι το περιεχόμενο των γραμμάτων που βρίσκει η Άντρια στο νέο της σπιτικό;
Άντρια και Ανδριανή. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, δύο γυναίκες διαφορετικών χρονικών περιόδων, οι οποίες ανακαλύπτουν τον έρωτα και τα διλήμματα τα οποία τον συνοδεύουν. Η Ίριδα Καλβά καταδεικνύει τη δύναμη του γυναικείου φύλου το οποίο ρισκάρει να παλέψει με κάθε κόστος για την αξιοπρέπεια και την ελευθερία του. Αναμφίβολα , το “γυάλινο νυφικό” συνιστά ένα βιβλίο-ύμνο προς τις γυναίκες, το οποίο τις προτρέπει να κυνηγάνε τα όνειρά τους, όσο άπιαστα και αν αυτά μοιάζουν, ενώ χαρακτηριστική είναι η συμβουλή της ίδιας της συγγραφέως να μη χάνουν την αυτοεκτίμησή τους και τις πεποιθήσεις του σε ένα κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο.
Μια αληθινή ιστορία, με έντονα κοινωνικό περιεχόμενο που δημιουργεί προβληματισμούς, αναφορικά με τις προσδοκίες που έχει η κοινωνία απέναντι στο γυναικεία φύλο. Αναζητήστε το!
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Ίρις Καλβά
Σελίδες: 368
Ημερ. έκδοσης: Ιούνιος 2024
ISBN: 978-960-620-987-1
Βιογραφικό της συγγραφέως:
Η Ίρις Καλβά γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κηφισιά. Η συγγραφή την κέρδισε πολύ νωρίς. Στα δεκατέσσερά της έγραψε το πρώτο της σενάριο, μια νεανική περιπέτεια φαντασίας µε κοινωνικές προεκτάσεις. Στα είκοσι είχε την πρώτη της εβδομαδιαία τηλεοπτική εκπομπή, όπου, εκτός από το σενάριο, την παρουσίαζε και έπαιζε και η ίδια, τις «Μαριονέτες» του Λάκη Αποστολίδη, και συνέχισε µε την εκπομπή «Άνθρωποι και κούκλες». Ακολούθησαν πολλές τηλεοπτικές σειρές, θεατρικά έργα και ταινίες. Το θεατρικό της έργο «Σήμα κινδύνου», µε θέμα τα ναρκωτικά, προτάθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως εξαίρετο και διδακτικό θέαμα για τα σχολεία. Ωστόσο οι σπουδές της (Νομική, Δραματική Σχολή -υπήρξε μαθήτρια του αείμνηστου Πέλου Κατσέλη, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Τμήμα Κοινωνιολογίας) έγιναν αιτία να εργαστεί επί σειρά ετών σε διάφορες θέσεις, όπως υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Marketing, σύμβουλος σε όμιλο επιχειρήσεων -εργασίες που της έκλεβαν πολύ χρόνο και δεν μπορούσε να αφοσιωθεί στη συγγραφή όσο θα ήθελε.