Περίληψη οπισθόφυλλου:
Αθήνα, 1964. Η στυγερή δολοφονία της νεαρής γόνου μιας από τις πλουσιότερες και πιο αριστοκρατικές οικογένειες της πρωτεύουσας συγκλονίζει την κοινωνία της εποχής. Η κατάθεση ενός μάρτυρα οδηγεί στο εδώλιο τον δράστη, ο οποίος καταδικάζεται και αυτοκτονεί αργότερα στη φυλακή, προκαλώντας ασύλληπτα δράματα, τόσο στην οικογένεια του θύματος όσο και στη δική του. Αστόρια, 2022. Στα προάστια της Νέας Υόρκης, η ελληνικής καταγωγής καρδιοχειρουργός Δάφνη Αναγνώστου, μετά την απώλεια της υπέργηρης γιαγιάς της, αναγκάζεται έπειτα από παράκληση της οικογένειάς της να ταξιδέψει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σκοπός της είναι να βρει τους βιολογικούς γονείς της μητέρας της, όταν εκείνη ανακαλύπτει αναπάντεχα ότι είναι υιοθετημένη. Μοναδικό της στοιχείο ένα βιβλίο για τα εγκλήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα τη δεκαετία του ’60 και μοναδικός της αρωγός ο μυστηριώδης συγγραφέας του με το ψευδώνυμο Δημήτρης Αγγέλου. Σκοτεινά μυστικά και δολοπλοκίες, ανολοκλήρωτοι και καταδικασμένοι έρωτες, παράλογα μίση και ανομολόγητα πάθη, που αποδεικνύονται επικίνδυνα, μοιραία και θανάσιμα, ξεπηδούν μέσα από την έρευνα της Δάφνης και του Δημήτρη στη λαμπερή κοσμική Αθήνα ενός παρελθόντος όχι και τόσο μακρινού. Η αλήθεια αποκαλύπτεται σταδιακά, απογυμνωμένη και ανελέητη, επιφέροντας τη λύτρωση, τη δικαίωση και την πολυπόθητη εξιλέωση.
Η άποψή μου:
Ένα βιβλίο-έκπληξη, που με κράτησε σε πραγματική εγρήγορση τις καλοκαιρινές μέρες, ήταν το νέο κοινωνικό μυθιστόρημα της Θεοφανίας Ανδρόνικου Βασιλάκη. Παρά τον όγκο του διαβάστηκε με αμείωτο ενδιαφέρον μέχρι την τελευταία σελίδα πολύ γρήγορα!
Πάμε να δούμε όμως την υπόθεση του βιβλίου.
Πίσω στο 1964: ο ένοχος ενός αποτροπιαστικού εγκλήματος αυτοκτονεί στο κελί του, πνιγμένος από τις τύψεις. Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα;
Σημερινή εποχή: η συγγραφέας μας μιλά για την ιστορία της Δάφνης Αναγνώστου, που έρχεται στην Ελλάδα να αναζητήσει τις ρίζες της μητέρας της. Με τη συνδρομή ενός συγγραφέα εγκλημάτων θα προσπαθήσει να βρει κρυμμένες αλήθειες που σχετίζονται με την οικογένειά της. Θα καταφέρει να βρει την αλήθεια; Με ποια άτομα θα συνδεθεί προκειμένου να εντοπίσει τους δεσμούς της οικογένειάς της;
Η συγγραφέας μας δίνει ένα μυθιστόρημα με αστυνομικά ψήγματα κι έντονο το στοιχείο του έρωτα, που κατά βάση θα μπορούσαμε να εντάξουμε στο είδος των κοινωνικών διηγημάτων. Τρεις πάμπλουτες οικογένειες εμπλέκονται σε ένα γαϊτανάκι ένοχων πράξεων και μυστικών παθών, κόντρα σε κάθε κανόνα ηθικής. Επιπλέον, ενδιαφέρουσα είναι η πλοκή της υπόθεσης, καθώς διαφαίνεται ο ρόλος των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων ως δευτερεύοντα οικογενειακά μέλη στις πλούσιες οικίες. Έτσι, το αναγνωστικό κοινό μέσα από την ιστορία έρχεται αντιμέτωπο με χρόνια μυστικά, πάθη, δολοπλοκίες και συνεχείς ανατροπές, που κρατούν την ένταση και την αγωνία σε υψηλά επίπεδα. Βιώνει μαζί με τους πρωταγωνιστές την αβάσταχτη θλίψη, την απύθμενη οργή και τελικώς την απρόσμενη λύτρωση, η οποία γεφυρώνει χάσματα χρόνων, ενώνοντας ψυχές.
Ένα βιβλίο με εξαιρετική μυθοπλασία, ρέουσα γραφή και σφιχτοδεμένη πλοκή, το οποίο οδηγεί τον αναγνώστη στη δικαίωση και την ανακουφιστική κάθαρση των πρωταγωνιστών. Το προτείνω ανεπιφύλακτα! Στα συν η υπέροχη εικονογράφηση του εξωφύλλου! Σίγουρα, θα αναζητήσω και προηγούμενα μυθιστορήματα της συγγραφέως στα βιβλιοπωλεία!
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Θεοφανία Ανδρόνικου-Βασιλάκη
Σελίδες: 508
Ημερ. έκδοσης: 2023
ISBN: 978-960-621-999-3
Βιογραφικό της συγγραφέως:
Η Θεοφανία Ανδρονίκου Βασιλάκη εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες στον χώρο του καλλιτεχνικού και τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Επίσης έχει ασχοληθεί με την τηλεόραση, συμμετέχοντας ως κειμενογράφος και σεναριογράφος σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές. Ως συγγραφέας εμφανίστηκε το 2009 με το βιβλίο "Δεσποινίς ετών 29... και κάτι ψιλά" (Μοντέρνοι Καιροί), το οποίο έγινε μπεστ σέλερ. Άλλα έργα της: "8 ψυχές που δεν έφυγαν" (Μοντέρνοι Καιροί, 2012), "Ο κορσές της Σταχτοπούτας" (Ψυχογιός, 2014), "Γυναίκες στα πρόθυρα... γάμου" (Ψυχογιός, 2015), "Η διαθήκη του Ζάνα" (Χάρτινη Πόλη, 2017), "Η υπηρέτρια της δούκισσας (Χάρτινη Πόλη, 2018), "Ζακίνθη" (Χάρτινη Πόλη, 2019), "Άσπιλοι ένοχοι" (Χάρτινη Πόλη, 2020), "Κρεσέντο εκδίκησης" (Χάρτινη Πόλη, 2021), "Μαύροι κύκνοι" (Χάρτινη Πόλη, 2022), "Ματωμένο μετάξι" (Χάρτινη Πόλη, 2023).