Η ακοή / περίληψη:
Βασισμένο σε μια ιδέα του SEBASTIAN FITZEK.
Η πιο αμυδρή απόκλιση στον ήχο μιας φωνής αρκεί για τον διεθνώς αναγνωρισμένο ειδικό στη φωνητική εγκληματολογία Ματίας Χέγκελ ώστε να διακρίνει την αλήθεια από το ψέμα. Με τη βοήθειά του, πολλοί εγκληματίες έχουν ήδη καταδικαστεί. Έχει πει ψέματα όμως ο ίδιος; Η ομολογία του για τη δολοφονία μιας άστεγης γυναίκας δε φαίνεται ειλικρινής. Η δημοσιογράφος Γιούλα Άνζοργκε, η οποία ειδικεύεται σε υποθέσεις δικαστικής πλάνης, είναι αποφασισμένη να ανακαλύψει την αλήθεια. Αλλά όταν εμβαθύνει στην υπόθεση του Χέγκελ, θέτοντας τον εαυτό της σε τεράστιο κίνδυνο, θα βρεθεί αντιμέτωπη με απίθανες αποκαλύψεις...
Το πρώτο βιβλίο της νέας σειράς θρίλερ από τους Vincent Kliesch και Sebastian Fitzek.
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφείς: Vincent Kliesch & Sebastian Fitzek
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
H ιλιγγιώδης συνέχεια του βιβλίου Ακοή, Νο #1 παγκόσµιου best seller.
Ο άνθρωπος που ακούει το έγκληµα. Ο Χέγκελ επέστρεψε.
«Βοήθεια, λείπει το µωρό µου! Βλέπω µόνο... αίµα!» Ο ήχος µιας σύντοµης πάλης και η πανικόβλητη κλήση έκτακτης ανάγκης µιας µητέρας διακόπτεται απότοµα. Μόνο ένας άνθρωπος έχει την ικανότητα να βγάλει συµπεράσµατα από αυτό το ηχητικό απόσπασµα, ο ιατροδικαστής και δικανικός γλωσσολόγος Ματίας Χέγκελ. Η Γιούλα Άνζοργκε, δηµοσιογράφος, ασχολείται µε αληθινά εγκλήµατα. Μπορεί να κατάφερε να απαλλάξει τον Χέγκελ ως ύποπτο δολοφονίας, αλλά ίσως και να πλησίασε πάρα πολύ τη σκοτεινή πλευρά του ιδιοφυούς αναλυτή. Τώρα όµως είναι απαραίτητη για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Να αφήσει στη µοίρα τους το µωρό και τη µητέρα του; Και τι θα γίνει µε τις πληροφορίες για τον αδερφό της, που θεωρείται νεκρός, και για τον οποίο ο Χέγκελ φαίνεται να γνωρίζει πολλά; Tίποτα δεν είναι όπως φαίνεται µε την πρώτη µατιά, κανείς δεν είναι τόσο αθώος όσο θα ήθελε να φαίνεται.
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφείς: Vincent Kliesch & Sebastian Fitzek
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Όταν η αλήθεια σκοτώνει... οι ήρωες των βιβλίων best sellers της σειράς Ακοή πρέπει να παλέψουν για τη ζωή τους µαζί. Ένα θρίλερ απαγωγής, κορυφαίο στο είδος του!
Η επιτυχηµένη δηµοσιογράφος Γιούλα Άνζοργκε προσπαθεί εδώ και χρόνια να µάθει την αλήθεια για την τύχη του αδερφού της του Μόριτς, που έχει εξαφανιστεί κάτω από µυστηριώδεις συνθήκες. Ο Μόριτς κατηγορήθηκε αρχικά για ένα αποτρόπαιο έγκληµα από την αστυνοµία και αργότερα θεωρήθηκε νεκρός από τις Αρχές. Ο Ματίας Χέγκελ, ο διάσηµος ειδικός στη φωνητική εγκληµατολογία, ισχυρίζεται ότι έχει στοιχεία πως ο Μόριτς είναι ακόµα ζωντανός. Αν και ο ικανότατος εµπειρογνώµονας, που χρειάζεται µόνο ένα δείγµα φωνής για να αναλύσει την ψυχή ενός δράστη, έχει πει ψέµατα και έχει χειραγωγήσει πολλές φορές τη Γιούλα, εκείνη αποφασίζει να τον συναντήσει για τελευταία φορά, κάτι που αποδεικνύεται καταστροφικό: η Γιούλα και ο Χέγκελ απάγονται βίαια. Προφανώς υπάρχει και κάποιος ακόµα που θέλει να εντοπίσει τον Μόριτς -και για να τον βρει καταφεύγει στα πιο σκληρά βασανιστήρια. Τώρα οι δυο τους πρέπει να απαντήσουν σε ένα τροµακτικό δίληµµα: Αν λύσουν µαζί τον γρίφο του Μόριτς, ο αδερφός της Γιούλα θα σκοτωθεί. Αν δεν τον λύσουν, θα πεθάνουν βασανιστικά στην αιχµαλωσία...
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφείς: Vincent Kliesch & Sebastian Fitzek
Ο Σεμπάστιαν Φίτσεκ γεννήθηκε το 1971 στο Βερολίνο και είναι πτυχιούχος της Νομικής.
Θεωρείται ο πιο επιτυχημένος συγγραφέας ψυχολογικών θρίλερ στη Γερμανία.
Τα έργα του έχουν γίνει best sellers και έχουν μεταφραστεί σε είκοσι τέσσερις γλώσσες, ενώ κάποια από αυτά έχουν διασκευαστεί για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Ζει με την οικογένειά του στο Βερολίνο.
Το 2010 ξεκίνησε την πρώτη του επιτυχηµένη σειρά θρίλερ µε το best seller "The Purity of Death".
Ο Κλις γράφει τη σειρά Ακοή µε ήρωα τον δικανικό γλωσσολόγο και ιατροδικαστή Ματίας Χέγκελ, που βασίζεται σε µια ιδέα του φίλου του Σεµπάστιαν Φίτσεκ.
Η σειρά "Ακοή" σηµείωσε τεράστια παγκόσµια επιτυχία.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Η άποψή μου για όλα τα παραπάνω:
Περίτρανη απόδειξη ότι η αρχή της δημιουργίας είναι η ιδέα! Ένα κενό στο σήμα του κινητού ήταν η αφορμή για το βιβλίο που κρατάμε στα χέρια μας. Το κοφτερό μυαλό του Φίτζεκ αναρωτήθηκε αν υπάρχουν επαγγελματίες αναλυτές φωνής (αυτοί που μπορούν να καταλάβουν το ηχόχρωμα, το συναίσθημα, τους ήχους του περιβάλλοντος κ.λπ. βασιζόμενοι στην ακοή τους και μόνο). Κάπως έτσι γεννήθηκε και το ομώνυμο βιβλίο και μπορώ να πω ότι με εξέπληξε ευχάριστα τόσο με το πεδίο δράσης του, όσο και με τις ανατροπές του.
Κεντρικός ήρωας ο Ματίας Χέγκελ που εργάζεται στον τομέα της δικανικής γλωσσολογίας. Είναι από τα λίγα άτομα που μπορεί να αναλύσει σε τέτοιο βαθμό τα ακούσματά του π.χ. μια τηλεφωνική κλήση, ώστε να παρέχει πειστήρια για το δικαστήριο. Ένας άνθρωπος χαρισματικός, ικανότατος που χαίρει βαθιάς εκτίμησης στο αστυνομικό σώμα για τις υπηρεσίες του, ομολογεί έναν φόνο. Αυτό είναι το πρώτο σοκ για τον αναγνώστη, ιδιαίτερα για εμένα που ευτυχώς, δεν διάβασα το οπισθόφυλλο.
Από την άλλη πλευρά η Γιούλα, μια επίμονη δημοσιογράφος με αρκετά ψυχικά τραύματα από κάποια σκοτεινή σελίδα του παρελθόντος, πασχίζει για να αποδείξει την αθωότητα του Ματίας. Έτσι δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα. Γιατί ομολόγησε; Ποιους καλύπτει; Ποια ιστορία δεν πρέπει να έρθει στο φως; Ποια η σχέση του με τους αληθινούς δολοφόνους, αν υποθέσουμε ότι ο ίδιος δεν είναι εγκληματίας; Και το πολύ απλό: γιατί έχει εγκαταλείψει οριστικά την υπεράσπισή του; Η αλήθεια είναι ότι ο δικηγόρος του κάνει ό,τι μπορεί, αλλά ο ίδιος δεν φαίνεται να κάνει το παραμικρό για να βγει από το προνομιούχο κελί του.
Όταν το δικαστικό δράμα συναντά το θρίλερ, πολλά μπορούν να συμβούν. Ο Ματίας σίγουρα κάτι κρύβει, μα επειδή είναι μοναδικός αναλυτής φωνών, τού φέρονται σχετικά καλά, ακόμα και στη φυλακή. Βλέπεις, εγκλήματα γίνονται κάθε μέρα και χρειάζονται την πολύτιμη βοήθειά του. Παράλληλα με τη δική του, ξετυλίγονται κι άλλες υποθέσεις και αυτό ήταν ένας από τους λόγους που με έκανε να ξεχωρίσω το βιβλίο. Δεν με έκανε να βαρεθώ ούτε στο ελάχιστο! Οι διάλογοί του είναι ζωντανοί, οι ήρωες πολυδιάστατοι, τα πρόσωπα εξαιρετικά ενδιαφέροντα και το μυστήριο που κυκλώνει τις σελίδες του βιβλίου σαγηνευτικό. Θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας...
Στο δεύτερο βιβλίο, το πρώτο κεφάλαιο ξεκινά εντυπωσιακά αν και με κούρασαν οι αναδρομές στο παρελθόν. Εδώ, ο συγγραφέας κόβει μια φράση για να τη γεμίσει με κομμάτια του παρελθόντος της ηρωίδας του. Αυτό αποπροσανατολίζει τον αναγνώστη περισσότερο, γιατί η Σεσίλ είναι το νέο πρόσωπο με το οποίο ξεκινά το κεφάλαιο. Πέρα όμως από αυτό το μικρό τέχνασμα -ίσως για να αυξήσει την αγωνία- το δεύτερο είναι απείρως καλύτερο από το πρώτο βιβλίο! Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι όλο το δεύτερο βιβλίο (στο μεγαλύτερο μέρος του) είναι spoiler του πρώτου, οπότε καλό θα είναι όποιος δεν έχει διαβάσει το πρώτο μέρος, να μη συνεχίσει την ανάγνωση.
Το πρώτο βιβλίο τελείωσε με μια μεγάλη ανατροπή, που εμένα προσωπικά με προβλημάτισε. Αξίζει ο Χέγκελ να είναι στη φυλακή; Μήπως χρειαζόταν να έχει μια δεύτερη ευκαιρία; Μήπως η Γιούλα είναι αμείλικτη;
Ας πούμε δύο λόγια γι'αυτόν τον χαρακτήρα. Η Γιούλα είναι δημοσιογράφος. Προφανώς και δεν είναι αυτό το ελάττωμά της. Το πρόβλημα είναι ο χαρακτήρας της. Είναι περίεργη, πεισματάρα, επίμονη και εγωκεντρική. Πολύ εύκολα κάποιος θα εντόπιζε σε αυτούς τους χαρακτηρισμούς ναρκισσιστική συμπεριφορά αν δεν υπήρχαν άλλες δύο λέξεις που την αντισταθμίζουν και αυτές είναι: τιμιότητα και αυταπάρνηση. Η Γιούλα αψηφά τον κίνδυνο και δεν σταματά πουθενά, προκειμένου να αποδώσει μια μορφή δικαιοσύνης όπως τουλάχιστον τη νομίζει εκείνη. Αυτό έχει ως συνέπεια, να έρχεται αντιμέτωπη με ηθικά διλήμματα και πολλές φορές, φέρνει σε άσχημη θέση ανθρώπους που αγαπάει. Ο ετεροθαλής αδερφός της, Ελίας, δεν της μιλάει και ο Μόριτς... τι γίνεται στ'αλήθεια με τον Μόριτς; Υπάρχει έστω και η παραμικρή πιθανότητα να ζει ο αδελφός, που νόμιζε για χρόνια νεκρό;
Μα φυσικά ούτε η προοπτική να μάθει την αλήθεια την απομακρύνει από τα πιστεύω της. Η Γιούλα είναι ένα άνθρωπος εσωστρεφής και ιδιαίτερα μοναχικός. Δεν εμπιστεύεται τους ανθρώπους και κρατά μέσα της βαθιά οτιδήποτε την πληγώνει. Κάποιες στιγμές με κάνει να τη θαυμάζω και κάποιες άλλες με κάνει να θυμώνω. Κάπως έτσι κατάλαβα ότι ο συγγραφέας είναι ικανότητος, γιατί φτιάχνει πολυεπίπεδους ήρωες που σε εντυπωσιάζουν τόσο, ώστε να αποκομίζεις δυνατά συναισθήματα.
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης θυμήθηκα κάποια σημαντικά κομμάτια που είχα λησμονήσει στο πρώτο βιβλίο. Τα δυο βιβλία συνδέονται με ένα τρόπο που μου θυμίζει χειρουργική ακρίβεια.
Και ας περάσουμε στην πλοκή.
Λάτρεψα τον τρόπο που φαινομενικά ασύνδετες καταστάσεις φάνηκε να συνδέονται μεταξύ τους. Αν εξαιρέσω κάποιες στιγμές φλυαρίας, οφείλω να ομολογήσω ότι η πλοκή και οι ανατροπές είναι σίγουρα το δυνατό σημείο του συγγραφέα.
Γεγονός είναι ένα: καθώς ξετυλίγεται το κουβάρι της υπόθεσης και διαφαίνονται οι προθέσεις των προσώπων η αγωνία χτυπάει κόκκινο. Όχι μόνο για την τύχη των ηρώων αλλά και για την αποκάλυψη μυστικών που πρέπει να έρθουν στο φως.
Λίγο πριν το τέλος, κάποια πράγματα βρίσκουν την εξήγησή τους κι άλλα όχι. Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα όλες τις αντιδράσεις των ηρώων, ιδιαίτερα στο τέλος, καθώς μου έμειναν ορισμένα ερωτηματικά. Εδώ πράγματι, θα χρειαζόταν μια γερή αναδρομή στο παρελθόν για να τα καταλάβω, καθώς τελικά όλοι κρύβουν μυστικά και κανείς δε μένει ανεπηρέαστος από αυτά.
Το δε τέλος αποτελεί αληθινό σοκ! Ασφαλώς και σε κάνει να αναζητήσεις το τρίτο βιβλίο...
Από όλα τα εξώφυλλα το μαύρο πιο σοβαρό, πιο θρίλερ και συνεπώς πιο επιτυχημένο, προσδίδει στο τρίτο βιβλίο ένα κύρος. Από εκεί κι έπειτα θα το θεωρήσω και πιο επιτυχημένο από άποψη σασπένς και αγωνίας, γιατί έχουμε μια τροπή στα πράγματα (την απαγωγή) που δεν περιμέναμε. Φυσικά δεν θα καταλάβει τίποτα όποιος δεν έχει διαβάσει τα άλλα δύο. Είναι από αυτά τα βιβλία που επιβάλλεται να διαβάζονται με σειρά.
Η Γιούλα πιο ώριμη αλλά επίσης πιο μπερδεμένη και σαφώς πιο αλαζονική συνεχίζει να ψάχνει απαντήσεις σχετικά με τον «χαμένο» αδελφό, απαντήσεις που συχνά αποβαίνουν θανάσιμες και φτάνουν την αδρεναλίνη του αναγνώστη στα ύψη. Ο Ματίας από την άλλη σοβαρός και πειθαρχημένος όπως τον ξέρουμε και που δεν μπορούμε με τίποτα να αντιπαθήσουμε, είτε έχει κάνει κάτι κακό, είτε όχι (δεν λέω τι μπορεί να θεωρηθεί spoiler), στο μυαλό μου έχει μείνει σαφώς σαν κάτι καλό και κλάσεις ανώτερο από μια δημοσιογράφο της σειράς (πιστέψτε με, υπάρχουν πολλοί καλύτεροι σε ποιότητα από τη Γιούλα). Ωστόσο, οφείλω να παραδεχθώ ότι στο παρόν μοιάζουν πιο συνδεδεμένοι από ποτέ, λες και μια διεστραμμένη μοίρα τους έδεσε με ένα αόρατο πέπλο. Μου αρέσει αυτό. Το θεωρώ άλλο ένα συν για το βιβλίο.
Επιπλέον βάζω στα ατού το γεγονός ότι δεν έχει τίποτα περιττό. Δεν με έκανε ούτε στιγμή να βαρεθώ, δεν μπορούσα εύκολα να το αφήσω από τα χέρια μου και θεώρησα ότι έχει έναν αυξανόμενο δυναμισμό. Φυσικά δεν είναι μόνο οι δύο πρωταγωνιστές που μας απασχολούν, καθώς περισσότερο ενεργό ρόλο παίζουν ο Παούλ (πρώην φίλος της Γιούλα, πλην ακόμα ερωτευμένος) και ο Ελίας (ο ετεροθαλής αδελφός της, που είναι ό,τι κοντινότερο σε οικογένεια της έχει μείνει).
Επίσης, μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε τη Ζόλα, μια ανάλγητη βασανίστρια από τη Σιέρα Λεόνε που δεν κάμπτεται μπροστά σε τίποτα. Πώς θα τα βγάλουν πέρα άραγε οι πρωταγωνιστές μας;
Οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εδώ. Σε αυτό το ανάγνωσμα έχουμε επίσης να μάθουμε περισσότερα για τον μυστηριώδη χάκερ που βοηθάει τη Γιούλα, τον Αδριανό, μα και πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος υπό κατάσταση πίεσης.
Λάτρεψα το γεγονός ότι όσο πιο πολύ προχωράς την ανάγνωση, τόσο πιο πολύ αποπροσανατολίζεσαι σχετικά με την έκβασή του. Ανατροπές στη σωστή θέση, μα ίσως θέλαμε λίγη ακόμα παραπάνω «ταλαιπωρία», πριν φτάσουμε στο τέλος. Ίσως καλύτερα έτσι: τα πάντα στις σωστές ποσότητες και φυσικά ακόμα δεν τελειώσαμε, προετοιμαζόμαστε για τέταρτο και ίσως τελευταίο μέρος...
Η συνέχεια σύντομα...