Βιβλιοάποψη: "Ένας Τούρκος στο σαλόνι μου"

Περίληψη οπισθόφυλλου:
Θρονιασμένη στην πολυθρόνα της, έσερνε το βλέμμα της διερευνητικά και επίμονα από τον έναν στον άλλον με ύφος ανερμήνευτο. Το σκηνικό δεν άλλαξε και στα επόμενα λεπτά, θαρρείς και είχε κολλήσει η εικόνα σε ταινία κινηματογράφου και σε λίγο θα έπεφτε η ταμπέλα: «ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ». Ακούγονταν μόνο τα δάχτυλά της να χτυπούν το ένα μετά το άλλο το μπράτσο της πολυθρόνας. Οι επισκέπτες αναδεύτηκαν στις καρέκλες τους αμήχανα. Κοίταξε ο ένας τον άλλον. Έπειτα από λίγο, επιτέλους, εκείνη άνοιξε το στόμα της: «Θα μου πείτε γιατί τόσο ενδιαφέρον για τον Μενέλαο; Ποια είναι η γυναίκα που τον αναζητά, αν υπάρχει βέβαια πραγματικά, και τι σχέση έχετε εσείς; Θέλω την αλήθεια, παρακαλώ, για να έχουμε από δω και πέρα τουλάχιστον μια ειλικρινή συνομιλία». Ψυχρολουσία. Οι ρόλοι ξαφνικά είχαν αλλάξει. Η Σοφία τους είχε στριμώξει.

Ένα μυθιστόρημα που μας ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη και στη Λήμνο της δεκαετίας του ’80, στο Αϊδίνι του ’22. Ένα εύρημα ωθεί τον Τούρκο γιατρό Τζεμάλ Γκιοκτσέν να λύσει τον γρίφο και να μάθει την αλήθεια, γιατί για εκείνον «το παρελθόν καθορίζει το παρόν». Πόσο επηρεάζει τη ζωή μας η κρίση του κόσμου;


Η άποψή μου:
(γράφει η Δήμητρα Παπαναστασοπούλου)
Ένα υπέροχα δουλεμένο σενάριο ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον μας, επιτάσσοντας να συνεχίσουμε το διάβασμα. Η ζωή, η πραγματική ζωή εννοώ, δημιουργεί τις πιο εξεζητημένες ιστορίες πολλές φορές και γίνεται τροφή για τη γραφή. Ωστόσο, η φαντασία της συγγραφέως Ρούλας Σαμαϊλίδου απογειώνει τα γεγονότα, με τον τρόπο που επιλέγει να μας τα διηγηθεί. Τα απαραίτητα ιστορικά της στοιχεία είναι συγκλονιστικά, ειπωμένα με τρόπο που κόβει την ανάσα.

Ένας ύμνος στην αγάπη χωρίς σύνορα, χωρίς θρησκείες, χωρίς πατρίδες. Ένας ύμνος στον έρωτα που ξεπηδά απρόσκλητος ανάμεσα σε εχθρούς και εξαφανίζει τις διαφορές, φέρνοντας την ειρήνη στις καρδιές, έστω και με βαρύ κόστος. Ένα ισχυρό μάθημα ζωής που διδάσκει το γνωστό σε όλους, αλλά δύσβατο και πολλές φορές ακατόρθωτο επίτευγμα: η αγάπη όλα τα μπορεί.


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Ο καθένας όμως καίγεται στις δικές του φωτιές. Τουλάχιστον εγώ ίσως ήμουν πιο τυχερός. Είχα έναν ώμο αγαπημένο να γείρω. Τον δικό της. Έναν άνθρωπο που ανέχεται τις σιωπές μου, τις κακοκεφιές μου. Εκείνη. Εκείνη που πάντα με βοηθά να χαλαρώνω από κάθε ένταση, περιορίζει τον πόνο και τη θλίψη μου γι’ αυτά που απαρνήθηκα. Εκείνη που μού έμαθε πως τελικά υπάρχει όπου γης ευτυχία αν υπάρχει αγάπη, γιατί αυτή κάνει τα πράγματα πιο σημαντικά και δίνει αληθινό νόημα στη διαδρομή μας. Εκείνη που καταλαβαίνει πότε η ψυχή μου βρίσκεται εδώ και πότε έχει πάρει των ομματιών της, μπαίνει σε μια βάρκα και κωπηλατεί σιωπηρά να φθάσει ως το νησί μου. «Το ξέρω πως σου λείπουν» μου λέει και μου χαϊδεύει τα μαλλιά.
Ναι, στην ψυχή μου υπάρχει και θα υπάρχει όσο ζω μια πληγή ανοιχτή που δεν μπορεί να επουλωθεί. Σταγόνα σταγόνα στάζει αίμα κάθε μέρα, κάθε στιγμή. Δεν θέλω όμως εκείνη να το καταλαβαίνει και να πικραίνεται, ούτε να με βλέπει να κλαίω και να σφαδάζω. Πρέπει να βρω κάπου αλλού να αφήνω τον εαυτό μου ελεύθερο να ταξιδεύει μακριά, πάνω από τη θάλασσα που μας ενώνει και μας χωρίζει. Να βρίσκω το παλληκαράκι που ήμουν πριν, σε εκείνη την ηλικία της αθωότητας. Να συναντώ όλους αυτούς που άφησα. Μακάρι να μπορούσα να φωνάξω και να με ακούσουν: «Υπάρχω, υπάρχω, ζω».


Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Ρούλα Σαμαϊλίδου
Σελίδες: 480 / Διαστάσεις: 13,7×20,8
Ημερ. έκδοσης: Ιούνιος 2019
ISBN: 978-960-468-245-4


Βιογραφικό της συγγραφέως:
Η Ρούλα Σαμαϊλίδου γεννήθηκε στη Μύρινα της Λήμνου. Αποφοίτησε από την Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία Αθηνών και στη συνέχεια εργάστηκε σε τράπεζα. Είναι παντρεμένη και έχει δύο κόρες. Τα τελευταία χρόνια ζει στη Σπάρτη. Στο έργο της πραγματεύεται θέματα που έχουν να κάνουν με παλαιότερες εποχές, μεταφέροντας την πλοκή στο γενέθλιο νησί της. Έως σήμερα, έχουν δημοσιευθεί έργα της σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά και έχουν εκδοθεί τα βιβλία της: "Χρόνια οργής" και "Τα κεντημένα γοβάκια" από τις εκδόσεις Ιδιομορφή, "Τα παραμύθια της γιαγιάς" από τις εκδόσεις Λογότυπος, καθώς και τα "Πέρα από το νησί", "Η γειτονιά των ονείρων", "Το στίγμα" και "Άρωμα Ρεζεντάς" από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη. Το "Ένας Τούρκος στο σαλόνι μου" είναι το νέο της βιβλίο, επίσης από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη.
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr