Περίληψη οπισθόφυλλου:
Σπαθιά διαπερνάνε ένα ξύλινο κουτί και το πτώµα µιας γυναίκας που βρίσκεται µέσα του. Η αστυνοµία αναρωτιέται: πρόκειται για ένα µαγικό κόλπο που πήγε στραβά ή για µια ειδεχθή δολοφονία; Η αστυνοµικός Μίνα Νταµπίρι της αστυνοµίας της Στοκχόλµης επιστρατεύει τον Βίνσεντ Βάλντερ, Μέγα Πνευµατιστή και ειδικό στη γλώσσα του σώµατος και τη µαγεία. Όταν ο Βίνσεντ ανακαλύψει τον ρωµαϊκό αριθµό τρία χαραγµένο στον µηρό του θύµατος θα συνειδητοποιήσουν ότι στην πραγµατικότητα κυνηγάνε έναν αδίστακτο κατά συρροή δολοφόνο, τον οποίο πρέπει να σταµατήσουν πριν αρχίσουν να αυξάνονται τα πτώµατα. Αλλά και η Μίνα και ο Βίνσεντ έχουν τα δικά τους σκοτεινά µυστικά. Το παρελθόν του πνευµατιστή φαίνεται πως συνδέεται µε όσα συµβαίνουν και τώρα πια πρέπει να βιαστούν. Πρέπει να είναι ένα βήµα πριν τον δολοφόνο. Να κατανοήσουν τι συµβαίνει µέσα στο µυαλό του, για να µπορέσουν να τον σταµατήσουν.
Η άποψή μου:
Μια τυχαία σειρά λέξεων: Μάρκος Αυρήλιος, Ξυράφι του Όκαμ, Σεξουαλικά βοηθήματα και Μαγικά κουτιά συνθέτουν το πιο εκρηκτικό αλλά και το πιο ανθρώπινο, αστυνομικό θρίλερ των τελευταίων ετών. Εξάλλου, το έχω πει. Λατρεύω τα αναγνώσματα που με κάνουν να ψάχνω αυτό το λίγο παραπάνω. Το μόνο πράγμα για το οποίο λυπάμαι ειλικρινά είναι που δεν το διάβασα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του. Το παρόν ενισχύει ακόμα περισσότερο την άποψή μου ότι η Λάκμπεργκ χωρίς τους εκνευριστικούς ήρωές της, Πάτρικ κι ΄Ερικα απελευθερώνεται και κάνει θαύματα -ωστόσο, έχω περιέργεια να τους δώσω άλλη μια ευκαιρία στο νέο της μυθιστόρημα μήπως και με το πέρασμα των χρόνων ωρίμασαν και αυτοί.
Η έκπληξη ωστόσο στο βιβλίο δεν είναι η συγγραφέας, μα ο Χένρικ Φεξίους, για τον οποίο έψαξα και ναι, είναι πνευματιστής. Αν λοιπόν ο Βίνσεντ είναι δικό του δημιούργημα τότε ναι, του ανήκουν όλα τα εύσημα, γιατί δημιούργησε έναν χαρακτήρα, από την μία απλησίαστο και από την άλλη προσιτό. Δεν ξέρω πώς το έκανε, αλλά ο Βίνσεντ είναι η επιτομή του Ζαν-Μπατίστ Γκρενούιγ, χωρίς το άρωμα (i.e. κεντρικός ήρωας βιβλίου του Πάτρικ Ζίσκιντ), πετυχημένος, γοητευτικός, μαγικός, απρόβλεπτος, συναισθηματικός. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι γνώσεις του σχετικά με την ανθρώπινη φύση με εξέπληξαν. Αλήθεια, εσείς ξέρετε γιατί σταυρώνουμε μπροστά μας τους αγκώνες και τι δείχνει αυτό για τον χαρακτήρα μας;
Η Μίνα, η άλλη κεντρική ηρωίδα, μοιάζει σαν να συμπληρώνει τον Βίνσεντ ή το αντίθετο, ωστόσο από την πρώτη στιγμή έχει δημιουργηθεί μια μαγική έλξη μεταξύ τους. Η Μίνα είναι αστυνομικός που ερευνά μια ειδεχθή δολοφονία σε ένα μαγικό κουτί. Από την αρχή κιόλας της έρευνας, κάποιος της προτείνει τη συνδρομή του Βίνσεντ ως ειδικού πνευματιστή, με γενικές γνώσεις μαγείας ή καλύτερα της γνώσης της παραίσθησης. Η αστυνομικός είναι χαρακτήρας εξαιρετικά αντικοινωνικός και κλειστός σαν στρείδι. Με τον Βίνσεντ όμως είναι ο εαυτός της, αλληλοσυμπληρώνονται και αυτό είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία στη συνεργασία της. Η ίδια είναι μικροβιοφοβική, σε βαθμό κακουργήματος -θα έλεγε κανείς! Θα λάτρευε μια κοινωνία που όλοι θα κυκλοφορούσαν με μάσκες και γάντια και θα κρατούσαν αποστάσεις ασφαλείας, χωρίς κανείς να τους χλευάζει. Σας θυμίζει κάτι; Είναι τόσο σχολαστική και σιχασιάρα, που δεν μπορεί να φορέσει για δεύτερη φορά το ίδιο βρακί! Αυτό από μόνο του την κάνει όχι μόνο ιδιόρρυθμη αλλά και δύσκολη στην επικοινωνία με τους άλλους.
Μια πράξη σύμπνοιας και ενσυναίσθησης είναι να της προσφέρει ο Βίνσεντ μια συσκευασία καλαμάκια ή τις αγαπημένες της καραμέλες κρυμμένες, χωρίς να τις έχουν αγγίξει άλλα χέρια. Ο κώδικας επικοινωνίας μεταξύ τους είναι τόσο ισχυρός που δεν χρειάζεται ούτε καν να μιλάνε. Μπορούσαν να είναι μαζί σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν αν ο Βίνσεντ δεν είχε την Μαρία και τρία παιδιά. Τη Μαρία που πίνει πράσινο τσάι και τον ζηλεύει θανάσιμα, αφού τον έκλεψε από την ίδια της την αδερφή! Αυτό που έκανε η ίδια, μπορεί άνετα να το κάνει και μια άλλη γυναίκα, μα... η εμμονή της καταντά εκνευριστική. Αν ήταν άλλος στη θέση του, θα την απατούσε μόνο και μόνο επειδή θα τον είχε πνίξει με την αλλόκοτη ζήλια της. Πέρα από αυτό, ο Βίνσεντ έχει κάθε λόγο να καμαρώνει. Έχει τρία υπέροχα και ευφυή παιδιά, το ένα με τη Μαρία κι έπρεπε να είναι πέρα για πέρα ευτυχισμένος. Αυτή η υπόθεση ωστόσο, είναι τόσο σκοτεινή που σε συνδυασμό με μια φανατική θαυμάστρια, που τον ακολουθεί σε κάθε του βήμα, έχει γίνει αφόρητη.
Η υπόλοιπη αστυνομική ομάδα τον δέχεται με επιφυλακτικότητα και σαρκαστική διάθεση, ιδιαίτερα εκ μέρους του Ρούμπεν, του καρδιοκατακτητή του τμήματος. Όλοι οι υπόλοιποι δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα. Συμπάθησα ιδιαίτερα τον ψυχολόγο του τμήματος -η στοργή που δείχνει στα ζώα και η αγάπη που εισπράττει από αυτά είναι απλά μοναδική.
Παράλληλα με την αστυνομική έρευνα γινόμαστε μάρτυρες μιας ιδιαίτερα δυσλειτουργικής οικογένειας που ζούσε σε ένα παραθαλάσσιο χωριό, θα το έλεγα, της Σουηδίας κάποιες δεκαετίες πριν, μιας μητέρας και δύο παιδιών. Η αναφορά και μόνο σε αυτούς μου θύμισε κάτι από ψυχολογικό θρίλερ. Είναι από αυτούς που χωρίς να το θέλεις, και χωρίς ιδιαίτερο λόγο, μόλις τους βλέπεις, ταχύνεις το βήμα σου. Τουλάχιστον εγώ, έτσι το εισέπραξα. Η παράλληλη αφήγηση των δύο ιστοριών καθώς και η αναφορά σε άλλα μέλη της οικογένειας ή μη των αστυνομικών εμπλουτίζει το βιβλίο και κάνει τους ήρωες σφαιρικούς, μα πάνω απ΄όλα ζωντανούς.
Σκόπιμα μέχρι τώρα δεν έχω πιάσει τον όρο δολοφονία ή δολοφονίες. Αυτό αφήνω τον αναγνώστη να το ανακαλύψει μόνος του, εξάλλου πρώτη φορά μου συμβαίνει να επικεντρωθώ περισσότερο στους ήρωες παρά στα γεγονότα αυτά καθ'αυτά. Γιατί η Μίνα επισκεφτεται τους Ανώνυμους Αλκοολικούς; Τι κρύβει ο Βίνσεντ; Τι φοβάται ο Ντάνιελ, που δουλεύει στο μπαρ της εξαφανισμένης κοπέλας;
Όλα αυτά θα τα ανακαλύψετε ένα προς ένα. Το βιβλίο δεν αφήνει κενά και αν υπάρχει κάποιο ερώτημα αναπάντητο φαντάζομαι ότι θα το μάθουμε στα επόμενα βιβλία, αφού πρόκειται για τριλογία. Ασχολείται όμως με φλέγοντα ζητήματα όπως η βία, ο ρατσισμός, η καταπίεση ακόμα και η χειριστική συμπεριφορά κι ο κοινωνικός ρατσισμός με τον χλευασμό του διαφορετικού. Από όλες τις απόψεις το λάτρεψα αλλά δεν θα ήταν σωστό να κλείσω χωρίς να αναφέρω τον guest star του βιβλίου, τον Μπούσε. Ο Μπούσε είναι ένα γλυκύτατο golden retriever, που νομίζω ότι άγγιξε την καρδιά μου παρά την αγωνία μου στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου. Άλλο ένα παράδοξο, που η αγωνία μου χτύπησε κόκκινο για τους πρωταγωνιστές ενώ γνωρίζω ότι υπάρχει συνέχεια. Χιλιάδες ερωτήματα περνούσαν από το μυαλό μου σε δευτερόλεπτα κι αν μείνουν ανάπηροι, ή διανοητικά ανίκανοι; αν πεθάνουν και η τριλογία συνεχιστεί με άλλους που θα τους αντικαταστήσουν; Όχι... η λογική μου δεν το επέτρεπε! Ήλπιζα να πάνε όλα καλά στο τέλος, ενώ η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά. Τέτοιες δυνατές συγκινήσεις περιμένω τελικά από ένα βιβλίο και για να προλάβω κάποιους που ίσως θίγονται, όχι δεν με ενοχλεί αν πετάξει κάποια βρισιά η συγγραφέας -όλα μες στο παιχνίδι του κόσμου παίζονται. Το προτείνω χωρίς δεύτερη σκέψη και μάλιστα σε έναν που ξεκινάει να διαβάζει αστυνομικά ή και ψυχολογικά θρίλερ τώρα.
Στοιχεία βιβλίου:
Σειρές: Η τριλογία της Μίνα και του Βίνσεντ #1
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Camilla Lackberg, Henrik Fexeus
Μετάφραση: Αγγελική Νάτση
Σελίδες: 704
Ημερ. έκδοσης: 08/12/2021
ISBN: 978-618-03-2710-6
H Camilla Lackberg είναι µία από τις συγγραφείς της Σουηδίας που έχουν διαβαστεί και αγαπηθεί περισσότερο από το διεθνές κοινό. Η μεγάλη της επιτυχία ήρθε το 2005 με το τρίτο της μυθιστόρημα, "Οικογενειακά μυστικά", που ήταν υποψήφιο στην κατηγορία Καλύτερο Αστυνομικό Μυθιστόρημα της Χρονιάς από τη Σουηδική Ακαδημία Συγγραφέων Αστυνομικών Μυθιστορημάτων. Σήμερα η Camilla Lackberg είναι μία από τις πιο πολυδιαβασμένες συγγραφείς, ενώ τα βιβλία της έχουν πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια αντίτυπα σε περισσότερες από 60 χώρες. Είναι επίσης επιτυχηµένη επιχειρηµατίας και µία από τις ιδρύτριες της επενδυτικής εταιρείας Invest In Her, που προάγει τη γυναικεία επιχειρηµατικότητα και αγωνίζεται για την εξάλειψη των µισθολογικών διαφορών σε βάρος των γυναικών. Η σειρά µε πρωταγωνίστρια τη Φέι αποτέλεσε ένα νέο βήµα για την Camilla Lackberg ως συγγραφέα. Με µια τόσο δυναµική ηρωίδα επιχείρησε να αλλάξει τους κανόνες και γιατί όχι και το ίδιο το παιχνίδι. Η νέα σειρά που συνυπογράφει με τον Henrik Fexeus αναμένεται να είναι εξίσου επιτυχημένη και να εγκλωβίσει τους αναγνώστες σε έναν κόσμο ψευδαισθήσεων και τρόμου από όπου μόνο λίγοι μπορούν να δραπετεύσουν.
Ο Henrik Fexeus (Χένρικ Φεξίους) είναι ο διασημότερος και πιο περιζήτητος ομιλητής της Σουηδίας και βραβευμένος πνευματιστής. Έχει πραγματοποιήσει εκπληκτικά ψυχολογικά πειράματα στην τηλεόραση και έγινε ευρέως γνωστός το 2007 με το πρώτο του βιβλίο "Η τέχνη να διαβάζεις τη σκέψη. Μάθε τη γλώσσα του σώματος για να πείθεις".
Τα τέσσερα επόμενα βιβλία του σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, απέσπασαν αρκετά βραβεία, έχουν πουλήσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα και έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες. Ο Fexeus είναι επίσης αναγνωρισμένος ως ένας από τους κορυφαίους ειδικούς παγκοσμίως στη γλώσσα του σώματος.