Βιβλιοάποψη: "Μαμά μην πας στη δουλειά"

---Επαναδημοσίευση: 15/01/2024
Αρχική δημοσίευση: 22/06/2018---
Περίληψη οπισθόφυλλου:
Τα παιδάκια θέλουν η µανούλα τους να βρίσκεται συνέχεια κοντά τους.
Πόσες και πόσες φορές δεν της λένε λυπηµένα: «Μαµά, µην πας στη δουλειά!»
Έτσι και η Ευτυχία. Μόνο που η µεγαλύτερη αδερφή της, η Μαργαρίτα, βρίσκει έναν έξυπνο και όµορφο τρόπο για να της εξηγήσει γιατί οι µανούλες δε βρίσκονται συνέχεια κοντά στα παιδιά τους.

Θέλετε κι εσείς, να µάθετε το γιατί;
Ναι; Ωραία λοιπόν.
Ας διαβάσουµε για την Ευτυχία και τη Μαργαρίτα...


Η άποψή μου:
(γράφει η Λιάνα Τζιμογιάννη)
Η Θάλεια κι εγώ γνωριζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια. Αγαπώ το χιούμορ και τη μεγαλοκαρδία της και λατρεύω τη γραφή της! Η βιβλιοθήκη μου έχει όλα της τα πονήματα, χιουμοριστικά και κοινωνικά. Έλειπε όμως, το κάτι διαφορετικό!

Και ΗΡΘΕ αυτό το διαφορετικό, με το έργο της για παιδιά! Το "Μαμά μην πας στη δουλειά" είναι μια ιστορία, κατά το διάβασμα της οποίας, ταυτίστηκα με τις πρωταγωνίστριες αδελφές. Υπήρξα κι εγώ μικρό κορίτσι που η μαμά του πήγαινε στη δουλειά κι εγώ έμενα με τους παππούδες. Από τη μια μου κακοφαινόταν που η μαμά έλειπε, από την άλλη -σύμφωνοι!- δεν ήμουν εντελώς μόνη, είχα έναν ενήλικα κοντά μου (κάτι που δε συμβαίνει σε όλα τα παιδιά!)... Δεν ήταν όμως, η μαμά!

Κάθε φορά που εκείνη έφευγε, πίστευα πως δε θα ξανάρθει! Και κάθε φορά που γυρνούσε, οι φόβοι μου εξαφανίζονταν στην αγκαλιά της! Επομένως, συγκινήθηκα ιδιαίτερα, διαβάζοντας την ιστορία της Ευτυχίας, που αγωνιά για το πότε θα την ξαναδεί, καθώς μου θύμισε τα δικά μου...

Εμένα βέβαια, μου εξηγούσε η μητέρα μου γιατί αργεί τόσες ώρες μακριά μου. Στην ιστορία της Θάλειας Κουνούνη τη δουλειά αυτή αναλαμβάνει να κάνει η αδελφή της Ευτυχίας, η Μαργαρίτα. Με τον τρυφερό τρόπο της μεγαλύτερης αδελφής, που την πιάνει από το χεράκι να της μιλήσει και με «λάβαρο» μια φωλιά χελιδονιών, η μικρή συνειδητοποιεί ότι στην ουσία δεν υφίσταται απόρριψη από τη μαμά τους, τις ώρες που τις αφήνει μόνες, επειδή δεν τις αγαπά. Ο τρόπος που εφευρίσκει η Μαργαρίτα είναι τόσο απλός και αξιολάτρευτα πανέξυπνος! Τόσο δεδομένος, αν το καλοσκεφτείς, αλλά ποτέ δεν το συνειδητοποιείς μέχρι που το ακούς από ένα παιδί! Δε θα τον αποκαλύψω, καθώς εκεί βρίσκεται και η εξυπνάδα της συγγραφέως.

"Η μαμά πάντα θα βρίσκει χρόνο για σένα". Και αυτό πρέπει με όμορφο τρόπο να εξηγηθεί είτε από μεγάλα αδέρφια είτε από τους γονείς στα παιδιά, καθώς στην τρυφερή ηλικία των 5+ διαμορφώνεται ο χαρακτήρας του παιδιού και όλοι γνωρίζουμε τις συνέπειες από την απουσία αγάπης ή όταν το παιδί έχει λόγους να νομίζει ότι παραμελείται...

Όσο για την εικονογράφηση του βιβλίου από την Enja, δε με άφησε διόλου αδιάφορη! Τα παστέλ, γήινα χρώματα που χρησιμοποίησε για το background -με το μωβ και λιλά να κυριαρχούν- δίνουν μια ονειρεμένη απόχρωση στην ιστορία, που σε συνδυασμό με τα πρόσωπα των κοριτσιών με τα μεγάλα μάτια θυμίζουν ιαπωνικά κινούμενα σχέδια (η γραφούσα λάτρης της Κάντυ-Κάντυ)! Οι πεταλούδες, οι γάτες, ακόμα και τα άψυχα αντικείμενα μοιάζει σαν να είναι ζωντανά!

Τέλος, μου αρέσει που περιγράφεται τόσο αρμονική η σχέση μεταξύ δύο αδελφών, σε αυτή την ηλικία. Κι εδώ πάλι, θυμήθηκα τα δικά μου, καθώς η μαμά μου ανέκαθεν μας έλεγε (εμένα και της αδελφής μου): "να φτύνει η μία και να μαζεύει η άλλη!"
Πείτε με "ονειροπόλα", αλλά τέτοια μηνύματα επιθυμώ να βγαίνουν από ένα παιδικό βιβλίο...


Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Συγγραφέας: Θάλεια Κουνούνη-Πολύβιου
Εικονογράφηση: Enja Schling
Ηλικία: Για παιδιά 3-6 ετών
Σελίδες: 32
Ημερ. έκδοσης: 18/11/2016
ISBN: 978-960-14-3102-4


Βιογραφικό της συγγραφέως:
Η Θάλεια Κουνούνη-Πολυβίου γεννήθηκε στην Αθήνα. Ζει με το σύζυγό της και τα τέσσερα παιδιά τους στην Κύπρο.
Έχει σπουδάσει Ακουολογία στο Λονδίνο και σήμερα διευθύνει εταιρεία που έχει αντικείμενο τον έλεγχο και την ενίσχυση της ακοής.
Από τις εκδόσεις Λιβάνη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της: "Τα χρώματα της ζωής μου", "Ευτυχία εδώ ή λίγο πιο πέρα", "Δεν υπήρξα ποτέ" (Παράλληλη Λογοτεχνία με το βιβλίο της Μαρίας Κωνσταντούρου "Χωρίς εσένα"), "Η Παναγιά των δελφινιών", "Greek θέραπι", "L.A.V. θέραπι" και το παιδικό "Μαμά, μην πας στη δουλειά". Επικοινωνήστε με τη συγγραφέα στο e-mail της, στο Facebook και στο Twitter.


Βιογραφικό της εικονογράφου:
Η Enja Schling είναι μια νέα επίδοξη καλλιτέχνης από τη Νυρεμβέργη της Γερμανίας.

Είναι τελειόφοιτη Σχολής Καλών Τεχνών.

Η δουλειά της επικεντρώνεται στην εικονογράφηση, στη ζωγραφική και στο γράψιμο.

Λατρεύει τη γιαπωνέζικη κουλτούρα και τις δύο γάτες της.
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr