13 ερωτήσεις στην Άννα Φιλιππούση

Με αφορμή το βιβλίο με τίτλο «Τώρα ξέρεις», η Δήμητρα Παναρίτη ρώτησε τη συγγραφέα Άννα Φιλιππούση...

Η άποψη της Δήμητρας για το βιβλίο εδώ.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
1. Ο τίτλος του βιβλίου σας είναι «Τώρα ξέρεις». Αυτό παραπέμπει στο γεγονός ότι υπάρχει ένα μυστικό μέσα στην ιστορία, που κάποιος αρχικά δεν το ξέρει κι ύστερα το μαθαίνει, σωστά;
Α.Φ.: Σωστά. Το θέμα βέβαια, είναι από ποιον το μαθαίνει και τι επιπτώσεις θα έχει η ζωή του ατόμου, που το μαθαίνει.

2. Η ιστορία του βιβλίου σας διαδραματίζεται στο Φρίουλι της Ιταλίας. Γιατί εκεί; Έχετε επισκεφθεί ποτέ το συγκεκριμένο μέρος;
Α.Φ.: Δεν έχω πάει, αλλά θα ήθελα πάρα πολύ να πάω. Όταν άρχισα να γράφω, έπρεπε να βρω ένα μέρος που θα μου αρέσει και να μου κάνει το κλικ, που λέμε. Πρώτα έψαξα για αμπελώνες στην Γαλλία και μετά στην Ιταλία και μου έβγαλε κατευθείαν το Φρίουλι -ε κι αυτό ήταν! Ήρθε κι έδεσε με όλη την ιστορία και τους ήρωές μου.

3. Η ηρωίδα του βιβλίου σας, η Νεφέλη, είναι οινολόγος και η ιστορία σας έχει αρκετές εικόνες από αμπελώνες. Οι εικόνες, αλλά και η έμπνευση με τους αμπελώνες έχει να κάνει με δικά σας βιώματα;
Α.Φ.: Έχει να κάνει μόνο επειδή μου αρέσουν πάρα πολύ οι αμπελώνες.

4. Στη ζωή της Νεφέλης εμφανίζεται ο Πέτρος. Της ζητάει από την αρχή να μην τον ρωτήσει τίποτα για το παρελθόν του. Εκείνη αρχικά το δέχεται. Αν σας ζητούσαν κάτι αντίστοιχο θα το δεχόσασταν;
Α.Φ.: Πολύ ωραία η ερώτησή σου. Με τίποτα! Γιατί αυτομάτως θα με έβαζε σε ένα τριπάκι να αναρωτιέμαι συνέχεια τι, γιατί και πως. Ό,τι έπαθε και η Νεφέλη δηλαδή, με τη διαφορά ότι εκείνη άρχισε μετά από καιρό να αναρωτιέται, ενώ εγώ από το πρώτο λεπτό που θα μου το έλεγε, θα σούφρωνα φρύδι και θα έκανα τρελές υποθέσεις. Δεν θα άντεχα. Δεν μπορώ να είμαι σε μια σχέση με μυστικά.

5. Τα μυστικά, τα γράμματα και τα κρυμμένα αντικείμενα που βρίσκει η ηρωίδα γίνονται αιτία παρεξηγήσεων και εντάσεων. Υπάρχουν αθώα μυστικά ή όλα κρύβουν μια ενοχή;
Α.Φ.: Υπάρχουν και τα δυο. 

6. Βλέπουμε ότι και ο Τόλης, ο φίλος της Νεφέλης, γνωρίζει το παρελθόν του Πέτρου και δεν της το αποκαλύπτει. Οι αληθινοί φίλοι κρατάνε μυστικά μεταξύ τους;
Α.Φ.: Κοίτα, ο Τόλης δεν μιλάει γιατί ξέρει ότι εάν το αποκαλύψει θα κάνει κακό (εντός εισαγωγικών πάντα) στον Πέτρο. Είναι λεπτό ζήτημα το μυστικό του Πέτρου και θέλει ιδιαίτερη μεταχείριση από τον φίλο του. Βέβαια, όταν βλέπει πόσο επηρεάζει τη ζωή της Νεφέλης, τον πιέζει να της μιλήσει. Εγώ θα πω "ανάλογα την περίπτωση".

7. Γράφατε από μικρή ή προέκυψε αργότερα αυτή η ανάγκη;
Α.Φ.: Μικρή έγραφα στίχους και ποιηματάκια -τίποτα το ιδιαίτερο. Η συγγραφή ενός μυθιστορήματος προέκυψε από το πουθενά. Ξαφνικά άρχισαν να μου μπαίνουν ιδέες και ιστορίες στο μυαλό και αποφάσισα να τις γράψω.

8. Τι είδους ιστορίες σας αρέσει να γράφετε;
Α.Φ.: Δεν έχω ένα είδος συγκεκριμένο. Έχω γράψει κι ένα αστυνομικό... Θέλω να γράψω κι ένα θρίλερ που γυρνοβολάει στο μυαλό μου εδώ και μήνες, αλλά δεν βρίσκω χρόνο. Τώρα κατά πόσο θα μου βγει, δεν ξέρω. Θα δω όταν το ξεκινήσω.

9. Οι ήρωές σας έχουν ελεύθερη βούληση ή τους οδηγείτε εσείς προς την κατεύθυνση που θέλετε να πάει η ιστορία;
Α.Φ.: Κάποτε άκουγα κάποιες συνεντεύξεις γνωστών συγγραφέων που έλεγαν: «Δεν με αφήνουν οι ήρωες σε ησυχία, με καθοδηγούν εκείνοι κι εγώ απλώς γράφω». Και έλεγα: μας δουλεύουν τώρα; Τι μας λένε; Τώρα, απλά θα συμφωνήσω μαζί τους! Ναι μεν εγώ αρχίζω την ιστορία και τους καθοδηγώ, αλλά μετά από κάποιο σημείο κάνουν κουμάντο εκείνοι!

10. Ποια είναι η γνώμη σας για το ηλεκτρονικό βιβλίο, το προτιμάτε ή είστε παραδοσιακή και επιμένετε στο έντυπο;
Α.Φ.: Εγώ θέλω να ακούω τον ήχο της σελίδας, όταν τη γυρνάς και να μυρίζω το χαρτί. Το θεωρώ άψυχο το ηλεκτρονικό βιβλίο και κουραστικό.

11. Γιατί πιστεύετε ότι είναι σημαντική η ανάγνωση των βιβλίων;
Α.Φ.: Ένα βιβλίο σού προσφέρει ηρεμία, ταξίδι, γνώση, δημιουργία και πειθαρχία.

12. Πώς θα περιγράφατε τον εαυτό σας με δυο λέξεις;
Α.Φ.: Εσύ θα μου πεις αν φτάνουν δυο λέξεις μόνο (χα χα). Ξεκινάω με το ότι είμαι άνθρωπος με πολύ χιούμορ, συμπλήρωσε εσύ την άλλη (χα χα)!

13. Πώς αισθάνεστε τώρα που κρατάτε το βιβλίο τυπωμένο στα χέρια σας;
Α.Φ.: Νιώθω πολύ ωραία! Είναι μοναδικό συναίσθημα!

Σας ευχαριστώ πολύ!!!
(©Δήμητρα Παναρίτη για τα Βιβλιοσημεία)
Μοιράσου το άρθρο: :
 
Copyright © 2017-2024. ΒΙΒΛΙΟΣΗΜΕΙΑ - All Rights Reserved
Created by Vivliosimeia | Published by Vivliosimeia |
Proudly powered by Vivliosimeia.blogspot.gr