Περίληψη οπισθόφυλλου:
Στιγμή δεν σκέφτηκε, ότι ο αρχιμανδρίτης μπορεί να έλειπε από το στούντιό του και να είχε ξεχάσει να κλειδώσει. Το σώμα του τον τράβηξε μηχανικά προς το πατάρι. Έφτασε στο κεφαλόσκαλο. Ήταν εκεί, όπως ο εσταυρωμένος, καρφωμένος χειροπόδαρα στην άσπρη κομψή ντουλάπα του, που τώρα είχε γίνει κατακόκκινη από το αίμα του νεκρού αρχιμανδρίτη.
Η αστυνόμος Τζένη Καρλή καλείται να ηγηθεί των ερευνών, που αφορούν στην υπόθεση με τη στυγνή δολοφονία του αρχιμανδρίτη Χαράλαμπου. Ταυτόχρονα όμως έρχεται αντιμέτωπη με τα προσωπικά της φαντάσματα, που την εμποδίζουν να αφεθεί σε ένα έντονο ερωτικό πάθος με τον συνεργάτη της Αποστόλη.
Όταν ανακαλύπτουν το σταυρωμένο πτώμα του δεύτερου ιερέα, ένα νέο στοιχείο θα στρέψει την πορεία της έρευνας σε πιο βαθιά μονοπάτια, που ξεπερνούν τα όρια της διαστροφής. Οι μυστηριώδεις δολοφονίες θα φέρουν στο φως μια σειρά από οικονομικά κι ερωτικά σκάνδαλα ιερωμένων, που φύλαγαν πολύ καλά κρυμμένα κάτω από το καλυμμαύχι της απάτης και της υποκρισίας. Θεία καταδίκη ή σαδιστικό παιχνίδι κάποιου παρανοϊκού μυαλού η σταύρωσή τους;
Η άποψή μου:
(γράφει η Χρύσα Παναγοπούλου)
Το βιβλίο αποτελεί ένα τολμηρό επιχείρημα για πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα! Ο Αντώνης Ζιώγας όμως, όντας ο ίδιος σκηνοθέτης και ηθοποιός, βρίσκει πάντα τρόπους να μας εκπλήσσει.
Την υπόθεση του βιβλίου δεν θα τη χαρακτήριζα πρωτότυπη -πολλοί ασχολήθηκαν από το παρελθόν μέχρι σήμερα με δολοφονίες ιερωμένων. Πρόσφατα μάλιστα, ακόμα και το ιερό τέρας (σ.σ. ο Μάστερτον) έκανε τέτοια στροφή στη γραφή του. Τι ξεχωριστό λοιπόν έχει το συγκεκριμένο βιβλίο και με έκανε να ξενυχτήσω για να το διαβάσω;
Τον τελευταίο καιρό αποφεύγω όσο μπορώ τα βιβλία που έχουν μεγάλο όγκο, γιατί είμαι απόλυτα σίγουρη ότι οι περισσότερες σελίδες τους θα περιέχουν άχρηστες πληροφορίες, που θα με κάνουν να σπαταλήσω το χρόνο μου. Ζούμε στον αιώνα της ταχύτητας -έτσι ακριβώς πρέπει να είναι και τα βιβλία που διαβάζουμε! Ένας λόγος που επέλεξα το παρόν βιβλίο ήταν αυτός. Επιπλέον, η γραφή του συγγραφέα είναι ζωντανή και επίκαιρη γιατί έχει ένα μεγάλο προσόν: τη ματιά του σκηνοθέτη. Δεν πρόκειται να σε κουράσει, λοιπόν, με περιττές λεπτομέρειες που δεν αφορούν την υπόθεση που μας ενδιαφέρει. Με αυτόν τον τρόπο ο αναγνώστης χάνεται μες τις σελίδες και απολαμβάνει το βιβλίο με την ίδια ευχαρίστηση που βλέπει μια ταινία δράσης...
Οι ήρωές του είναι απλοί, καθημερινοί, δεν φοράνε εξεζητημένα ρούχα, δεν κολυμπάνε στα πλούτη, δεν το παίζουν «Τόλμη και Γοητεία». Έτσι, αυτόματα δίνει στον αναγνώστη έναν ενεργό ρόλο στην ανάγνωση, βάζει το μυαλό του να δουλέψει: «Τι θα έκανα στη θέση του/της;». Αυτό είναι ακριβώς το στοιχείο που με συναρπάζει στη γραφή του συγγραφέα: συμμετέχω. Μικρός ή μεγάλος ο ρόλος δεν έχει καμία σημασία εδώ. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι δεν με αφήνει αδιάφορη. Μπαίνω στο παιχνίδι, παίρνω αποφάσεις, συμφωνώ ή διαφωνώ με τους ήρωες και αυτό είναι για μένα το ζητούμενο.
Το παρόν, αν και προϊόν μυθοπλασίας, θίγει κάποια καυτά ζητήματα και διατυπώνει κάποιες αλήθειες, γι'αυτό εξάλλου και το χαρακτήρισα "τολμηρό". Τα μυστικά του, οι αποκαλύψεις, τα σκάνδαλα που προσπαθούν να φέρουν στο φως οι επικεφαλής αστυνομικοί, μάς θυμίζουν ότι η πραγματική ζωή είναι πολύ χειρότερη. Το μόνο πράγμα που δεν είδα στο βιβλίο είναι η ενεργή συμμετοχή του «Τύπου», γιατί έχω πεισθεί ότι όσο μυστική κι αν είναι μια έρευνα, οι δημοσιογράφοι πάντα ανακαλύπτουν πράγματα από πρώτο χέρι. Έτσι, θα είχε ξεσηκωθεί τέτοια θύελλα που ή θα εμπόδιζε το έργο της αστυνομίας ή η μεγάλη δημοσιότητα πιθανόν να έδινε και μεγαλύτερη ώθηση στην ανακάλυψη του/των δράστη/δραστών. Πέρα από αυτό, το βιβλίο διαβάζεται αβίαστα.
Τελειώνοντας, να πω ότι με απασχόλησε πάρα πολύ ο τίτλος -τι να σημαίνει άραγε; Πιστεύω ότι απ'όπου κι αν προέρχεσαι, ό,τι κι αν σου έχει συμβεί, πρέπει να δίνεις ευκαιρίες στην ανθρώπινη ύπαρξη. Μόνο αυτό δείχνει μεγαλείο ψυχής και ανωτερότητα κι όχι «τα γαλόνια». Συνεπώς πιστεύω ότι τον τίτλο κέρδισε επάξια η αστυνόμος Τζένη Καρλή, γιατί αν και όμορφη, έξυπνη και δυναμική, δεν έχει μάθει να εμπιστεύεται ανθρώπους.
Στοιχεία βιβλίου:
Ιστοσελίδα: Πατήστε εδώ
Σειρά: Γάτος (Ομάδα Modus Operandi)
Συγγραφέας: Αντώνης Ζιώγας
Σελίδες: 256 / Διαστάσεις: 12Χ16
Ημερ. έκδοσης: Δεκέμβριος 2019
ISBN: 978-618-5184-78-0
Βιογραφικό του συγγραφέα:
Ο Αντώνης Ζιώγας είναι συγγραφέας κι ηθοποιός. Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή «Ίασμος» του Βασίλη Διαμαντόπουλου το έτος 2001. Έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή θεατρικών έργων όπως "Το μαγικό κουτί", "Χίλιες και μια νύχτες με μαγικά παραμύθια", "Χριστουγεννιάτικοι ξωτικομπελάδες", "Μαθητευόμενοι μάγοι", "Στη μαγευτική κοραλλοχώρα", "Η περιπέτεια του μικρού Οδυσσέα", "Η χιονάτη κι οι εφτά μικροί θεατές", "Μωρή Παρθένα", "Πανσέληνος", "Σας πήραμε τη Λίζα κύριε Νταβίντσι", "Όταν ο Θεός σερφάρει", "Αφιερωμένο σε εσένα, σχιζοφρένειά μου". Έχει διασκευάσει για το ελληνικό θέατρο δύο ξένες παιδικές σειρές "Στρουμφάκια (επιχείρηση Στρουμφίτα)" και "Μάγια η Μέλισσα". Τελευταία γράφει και μυθιστορήματα. "Το ουαί των Αγγέλων" (1ο και 2ο μέρος) κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Anima και μαζί με τη λογοτεχνία του φανταστικού είναι μέλος της ομάδας Modus Operandi, με αφοσίωση και δέσμευση στην αστυνομική λογοτεχνία. Το πρώτο βιβλίο της ομάδας "Ανατιδοφοβία" είναι ήδη στα βιβλιοπωλεία. Επίσης έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε πάνω από 35 θεατρικές παραστάσεις κι εφτά τηλεοπτικές σειρές.